Back from California, back to reality....

Ja, då var jag tillbaka i NY från min semester i California. Jag har haft det otroligt skönt och trevligt och det är väldigt fint samt en härlig livsstil där borta på västkusten :) Ska försöka sammanfatta lite av det jag gjort på min resa/semester....
Det hela började med att min värdfamilj åkte iväg för att åka på sin semester, så jag fick låsa och titta igenom huset en sista gång innan vi fick skjuts av värdpappan till den tyska au pair jag åkte med.
Vi flög från JFK med Virgin America som var ett väldigt bra bolag...trevlig personal, bra service och bra flygplan!!
Vi kom till San Francisco på kvällen så gick nästan till sängs direkt när vi kommit till hostellet som vi bodde på. Även det var ett bra ställe med gratis frukost och middag, skön personal och atmosfär.
Min respartner stötte på fyra andra som kom från England, Skottland och Nya Zeeland som vi tillbringade våra två resternade dagar i San Francisco med. Vi cyklade över Golden Gate bron, var i deras motsvarighet till "Central Park" och lite över hela staden vid intressanta ställen man borde se som turist. Ena kvällen åkte jag och tyskan till Alcatraz och hade en kvällstour, det var grymt!! Fint ställe men samtidigt skrämande att gå vid alla celler då det är mörk och med den historia man vet finns där.
Innan vi lämnade staden och begav oss till bussterminalen för att åka till Los angeles hann vi med att åka deras spårvagn som var riktigt cool :P
Efter ca åtta timmar på bussen över natten kom vi till Los Angeles vid 07:00. Vi tog en taxi direkt till personen vi skulle bo hos, en pilot. Det kallas Couchsurfing det vi gjorde, då man sover i en annans hus, lägenhet osv gratis. Det var redan tre stycken från Frankrike där som vi hängde med första dagen och begav oss till Hollywood. Infrastrukturen är inte den bästa i LA om man inte har bil så var lite krångligt och tog sin tid att ta sig dit men roligt att ha det gjort. Känns som det är lite överskattat dock..är egentligen som övriga LA bara att det på Hollywood Blvd är dessa stjärnorna på gatan. Och vill man till Universal studios så ligger det ytterligare en bit bort. I alla fall så på våran väg till och tillbaka från Hollywood åkte vi på Sunset Blvd och så hur det var samt åkte förbi Bel Air, Beverly Hills och UCLA.
Andra dagen var jag och tyskan för oss själva på stranden och hängde...det var bra väder alla dagarna och det är otroligt fint runt där vi bodde. Santa Monica, som var där vi var, är stranden de spelade in Baywatch på :P
På kvällen mötte vi upp en vän till en vän till tyskan som bjöd över oss till hennes lägenhet där vi hade vin och snacks med en vän till henne med. Var trevligt och de var väldigt snälla, hjälpsamma och roliga.
En morgon, när han vi bodde hos var hemma från flygning, gjorde jag för första gången Yoga. Det var faktiskt skönt och fridfullt...kan tänka mig att starta mer med det som lite kompliment till gymmandet och livet i allmänhet. I övrig var han vi bodde hos en väldigt intressant, omtänksam och smart person....och han bodde i bra stil!!
En annan dag så cyklade jag och tyskan från Santa Monica, längst stranden, ner till Manhattan beach...tog cirka fem timmar fram och tillbaka med få stopp. Otroligt hur långt och fint det är med butiker längst gatorna med. Precis under Santa Monica ligger Venice Beach som även har det berömda strandgymmet som heter, Muscle Beach. I övrig gjorde jag lite shopping, lekte modell på stranden och bara njöt av semestern, vädret och La/Santa Monica.
Vi fick skjuts av en av de vi träffade till flygplatsen på lördagskvällen och flög med samma bolag tillbaka till JFK och NYC. Vi landade redan 05:50 och började min resa till huset...var framme runt 10:00. Sedan har jag gjort en massa fram tills nu! Hade några saker jag var tvungen att göra åt värdfamiljen, jag packade upp mina väskor, tvättade smutstvätten, fixat med olika små saker som måste göras samt när värdfamiljen kom hem jobbade jag några timmar lite lätt. Nu efter detta blir det sängen...hunnit med mycket men inte riktigt allt jag hade tänkt. Men är trött så får ta det under veckan..finns tid och inte jätte bråttom med de sakerna.

Semester :D

Ja, då var det daxs för...

Denna veckan har det varit som vanligt så sätt men mycket att fixa vad det gäller inför semester. Titta så att alla biljetter är okej, hur och vart man ska samt packa det man ska ha med sig. Har idag tagit fram det jag ska ha med mig...ska packa ner det efter jag skrivit detta inlägg.
Idag var också min sista dag vad det gäller min deff :P Skönt att ha det över..varit jobbiga fyra månader så sätt men känner att det nästa år på hemmaplan kan bli ännu bättre. I alla fall så väger jag nu, med lite fett på kroppen, 70 kg och när jag började vägde jag ca 75 kg. Så om allt gått som det skulle och känns som så har jag blivit av med 5 kg fett eller som mamma skulle säga, " fem magarinpaket" :) Hehehe...

Hoppas ni har det bra så hörs vi igen söndagen den 30 augusti när jag kommit hem...ifall jag orkar skriva något då :P

Jones Beach :P

En passade låt av ett skönt band...

Händer inte så mycket speciellt just nu efter som jag denna och förra veckan legat lågt för att spara lite extra pengar till min semester. Men det är som vanligt..barnen i camp, jag på gym och fixat med semestern. Jobbat och hittat på saker med barnen på kvällarna och sedan tagit det lugnt på rummet innan jag lägger mig.
Hade dock en otrolig huvudvärk i fredags efter att jag varit vid polen med den yngsta pojken och dykt ner för att hämta en sak. Trycket blev så stort att det i höger öra pressades in vatten eller vad man ska säga och när jag under dagen sedan försökte pressa ut det igen så gav jag nog mig själv huvudvärken :/ Men är bättre nu men tror nog det är pyttelite kvar...

Annars så åkte jag med värdfamiljen till Jones Beach på lördagen. Första gången jag är vid stranden i USA och det påminnde mycket om Falkenberg som liten...fast det var mycket större/länge här. Jones Beach ligger på Long Island och var bara en del av alla stränder som finns där...
Idag har jag bara tagit det lungt, jobbat vidare på detaljer vad det gäller min semester. Även var jag på Harry Potter och såg den på IMAX med 3-D början...var grymt med 3-D, aldrig sett det innan. Annars så var filmen okej, kändes som en transportsträcka mer till de sista filmerna med lite detaljer och så om saker och personer generellt i storyn.

Good night...

Mycket sådant under hela dagen..

Reklam igen..

Six flags :D

Vet inte ifall jag haft med denna låten tidigare men skall enligt min lista inte haft det. Och skulle jag nu haft det så gör det inget då det är en av mina absolut favoriter, dels vad det gäller musik, film och skådespelare :)

Det som varit annorlunda, från övriga veckor, denna vecka ä var att det i tisdags var sju månader sedan jag kom till USA.
Familjen köpte en ny bil, en Lincoln Mercury MKX, som jag redan fått tillfälle att köra några gånger.
Jag tog det bara lugnt i helgen med mycket film på lördagen och åkte till, som rubriken säger, Six flags med väedfamiljen. Är en av USAs största och mest omtyckta nöjesfält :D

100 inläggsjubileum...

...firas med en av de bästa låtarna jag någonsin hört som jag hittade i den klassiska filmen, Road house.

Förra helgen så var jag ute med delar av killgänget på lördagen och hade det skoj inne i City :P
Blev det tidiga tåget hem på söndagsmorgonen så tog det vara lugnt hemma resten av dagen när jag väl vaknat.

Veckan var som vanligt. Pojkarna i "camp" och jag på gymmet..hehe. Hade ett nytt möte på tisdagskvällen, var sex veckorsedan senast, men sades eller gjordes inte så jätte mycket.
Annars jobbade jag fem timmar på lördagsmorgonen innan jag följde med familjen på en Off-broadway show. Den var okey och skoj att få följa med och göra saker med familjen då och då. Efteråt stannade jag i city och mötte upp en svensk kompis som jag, tillsammans med hennes vänner, festade med :D
Och som ni kan gissa blev det det tidiga tåget hem på söndagen....men inte mycket sömn då jag var tvungen att ta ett tidigt tåg in tillbaka till city. Detta för att jag blev bjuden att följa med på en Mets match av en killkompis som tyvärr ska åka hem till Sverige då hans au pair år nu är över. Roligt hade vi det på matchen fast den var lite försenad pga att det regnade.
På kvällen när jag kom hem tog jag det bara lugnt och fixade med lite smått som vanligt...