My year is over...

Ja, då var stunden kommen. Mitt år som au pair i USA är över. Känslan är konstig, visst har man tänkt många gånger på hur det skulle vara men inte trodde man det skulle vara såhär. Det jag kan likna det närmast med är hur det var när jag åkte hemifrån. Man såg fram emot vad det nya året hade att erbjuda samt att man kommer se de man lämnat snart igen. Antar att det precis som när man varit i USA ett tag sjönk in vad man gett sig in på, tar ett tag att inse att det är över.
Sitter just nu i Orlando, Florida, på vårat rum som stort och fint. Är väldigt fint runt om..men är ju ett stort turist område så. Vädret är milt men varmare än NY och Sverige så inte helt farligt. När solen är framme är det som en svensk sommarmorgon. Men antar och hoppas dock att det är varmare i Miami :)
I alla fall så har min sista vecka bestått i att packa, förbereda inför semestern i Florida, städa rummet och umgås så mycket som möjligt med barnen samt Erika. Fick hjälp av Erika  att städa rummet och min värdmamma tyckte det blev väldigt fint..så tack Erika :) Sen var det ingen större fara vad det gällde att få ner alla mina saker i väskorna. Har två väskor samt ett handbagage och min datorväska med mig. Dock är det övervikt på båda mina väskor...den ena väger 55Lb och den andra 52Lb, behövde som tur var bara betala extra för en.
Jag har även avslutat mitt bankkonto och gymmedlemskap. Det gick snabbt och utan problem bara att jag fick betala en månad extra på gymmet då jag inte avslutade det i tid till när jag skulle lämna.
På onsdagskvällen fick jag presenter av värdfamiljen samt att de fick några småsaker av mig. Var fint, lite obbigt och ett stort kram kalas. Sen så var det dagen D, torsdagen. Sa farväl till värdpappan på morgonen då han inte skulle komma hem i tid innan jag var tvungen att åka till flygplatsen. Var med Erika, gav henne en liten present, fixade en sak med henne och sa hej då till henne. Sen några sista timmar med värdbarnen innan mamman kom hem och vi alla åkte till LGA-flygplatsen. Var många kramar och tårar innan de åkte hem igen...sorgligt att lämna dem. Men ska komma tillbaka och besöka någon gång igen så..
Efter tre timmars flygande mötte jag upp mamma och Janne på flygplatsen i Orlando. Var härligt att träffa dem igen! Tog oss till vårat hotell där det krångla lite först, som de nästan alltid gör, innan vi gick och la oss. Idag har vi bara tagit det lugnt och kommit i fas om man säger så. Kommer att hända mycket mer framöver..
Good night...

Kommentarer
Postat av: Ann-Mari

Hej.

Skönt att veta att allt gått bra med flygresorna,och att det löste sig med hotellet. Förstår att det kändes konstigt att lämna familjen som du varit hos i 1 år.Ha det nu trevligt tillsammans med mamma & Janne. Kul att även få se dom på bilden. Kramar till er alla från

Ann-Mari & Göran.

2010-01-09 @ 09:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0