HOME!!! :D

Ja, vart ska jag börja?
Hade ju faktiskt en dag till i Miami/ USA efter att jag skrev sista inlägget. Eller en halv dag i alla fall. Vi hade packat klart det mesta kvällen innan så vi gick ner och tog en taxi till flygplatsen.
Vi var tidiga men skönt då man aldrig vet vad som kan inträffa. Faktum är att hela resan hem har jag blivit lite extra kollat i kontrollerna. Först blev min ena väska genomsökt av TSA, som är det amerikanska tullverket typ. Sen fick jag en man som drog med sina händer över hela min kropp för att se så jag inte hade en bomb under mina kläder. I Munchen tittade de extra på mitt pass så det var äkta...kan ju ha med att göra hur jag var klädd. Åkte från Miami som hade runt 25-30 grader i mörk mjukisoverall och min långa svarta vinterjacka över :P Hehe..
I alla fall så bar det av till Charlotte vid 13:00 och sedan vänta i 90 min innan flyget gick vidare till Munchen och jag lämnade amerikansk mark :O
Sov inte mycket under resan över Atlanten. Dels för att jag fick en familj med tre barn framför mig som till och med fick mamman att spy av utmattning när vi väl landat. Sen så var man uppspelt för att komma hem och så var det känslorna man hade för att lämna USA. Blev en del minnen som kom tillbaka av allt man gjort under året och att det kommer ta ett tag innan man ser eller gör vissa av dem sakerna igen.
Det var inte lång väntat väl framme i Munchen heller på planet till Sverige. Var konstigt att höra så många prata samtidigt när vi väntade vid gaten..hehe. Vi fick åka ett väldigt litet plan till Sverige..inte många som vill åka dit tydligen. Läste i alla fall att Stockholm kommer vara det trettonde mest populära resmålet under 2010 enligt US. Airway...det ni.
Ca en timma efter avfärd så var jag i Göteborg igen och på svensk mark. Satt som klistrad vid fönstret och tittade ut över Sverige när man väl kunde börja se det och såg det under alla snömoln.
Jag dröjde mig en stund efter att vi fått våra väskor då vi skulle överraska min pappa, bror och brorson som kom för att hämta "oss". De trodde att jag skulle komma några dagar senare och bara skulle hämta upp Janne och mamma. Så precis när de var på väg för att åka från parkeringen såg de mig komma gående mot dem. Längst tid tog det för min pappa att inse att det faktiskt var jag som kom där...de var ju så inne på att jag kommer senare så :P Går inte att beskriva deras miner men roligt var det och skoj att det lyckades. Var lite orolig att någon skulle försäga sig eller de skulle misstänka på något sätt...men icke.
Vi landade vid 11:00 dagen efter att vi började våran resa från miami ska jag tillägga. Vi stannade, för att köpa lite råvaror för att kunna göra tacos senare hemma, på vägen. Dock blev vi överraskade med smörgåstårtor och sådant av min moster. Var skoj..tyvärr så äter jag inte mycket smörgåstårtor men lovar att jobba på det :)
Jag hade även fått en massa presenter som jag öppnade. Några var från jul som de sparat och vissa nya som de köpt för att jag kom hem. Min bror, hans tjej och min brorson fick även öppna det som vi hade köpt till dem under semestern.
Jag umgicks med alla där ett tag innan jag körde in/hem in bror, tjejen och min brorson för att sedan åka till en kompis. Var skoj att träffas och se hur de hade ändrats och vad som hade hänt under året. Dock kändes det som man inte varit borta så länge...det mesta var sig likt. Detsamma gäller när jag åkte runt i Borås och såg vad som hänt. Var några nya saker men annars så kom rutinen in med vilka vägar man skulle ta och så nästan direkt. Var inga problem att köra manuellt heller...
La mig sent och sov ända till 17:00 idag :O Fortsatte att packa upp och lägga i ordning sakerna så gått jag kunde. Ligger saker överallt men det kommer dit det ska tillslut :) Åt Spagetti med köttfärssås idag...var gott! Får nog bli en pizza eller Max imorgon tror jag. Åkte in senare på kvällen till min pappa för att vara ytterliggare med honom...vi tittade på Johan Falk och bara pratade. Åkte sen hem igen för att fortsätta packa upp med mera...
Good night...

Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Kul att du äntligen är hemma! :)

2010-01-25 @ 12:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0