Sommaren är över...

...så bjuder på lite ironi med denna låten som jag tänkte haft tidigare under året men aldrig blev av :P Bättre sent än aldrig ändå!!
Min vecka har varit mer händelserik än vanligt vilket alltid är roligt :)
På måndagen så skickade jag in min sjunde polisansökan. Jobbat mycket med den senaste veckan så var skönt att få det gjort. Hoppas och tror mer än tidigare att denna gången ska vara min gång!
På tisdagen hade vi, några svenska au pairer, en födelsemiddag för en annan svensk au pair som skulle åka hem senare i veckan. Det blev på "The cheesecake factory" som är en känd kedja, så var roligt att få pröva det också samtidigt som jag lunchade med de andra. Var väldigt gott så förstår varför det är populärt.
På kvällen så åkte jag in med värdbarnen för att möta upp värdmamman. Vi skulle gå och se på NY Rangers första hockeymatch för säsongen. Dock var det en "träningsmatch" så kommer nog bli en till innan jag åker hem då värdbarnen var lite besvikna över att det inte var en ligamatch. Men var väldigt grymt att sitta så nära och se hård och snabbt lir på liten is :D
Annars så blev de tre sista dagarna innan helgen ganska sig lika som vanligt....gym, jobb och "fix" :P
Igår jobbade jag till 15:30, helgerna är oftast väldigt lugna och denna var inget undantag. Skönt att sova lite längre...och det behövs dels efter en generellt krävande arbetsvecka men också då jag alltid tittar på en svensk film med svenskt godis innan jag lägger mig på helgerna :)
Efter jobbet åkte jag in till NYC med en finsk au pair. Eftersom det är specialerbjudanden för off-broadway shower denna helgen med så började vi med att gå på en till, den var rolig, bra och intressant. Efter det gick vi på en ny film med Matt Damon, The informant. Den blev bättre mot slutet men var väldigt rolig.
Idag var det en slapp morgon men tog tag i mig och åkte in med den finska au pairer till city igen och började med att se "intrapid". Var väldigt intressant och tragiskt med alla som det står för samtidigt när man tänker på alla som dött med mera. Efter det var tanken att gå på en sista off-broadway show men vi skulle inte hinna till den så blev bio igen. Denna gången blev det The final destination i 3-D. Den var bättre än trean som var den innan denna men storyn var typ likandan fast med nya döttsfall. Men cool att se en hel film i 3-D för första gången!
Hemma nu och ska lägga mig efter detta...vill ha en lugn vecka men har saker jag måste få gjort och bli av med så kommer bli lite mitt i mellan antar jag. Och föresten...hösten börjar officiellt på tisdag här men löven har redan börjat falla sedan någon vecka och igår när jag gick hem från tåget var första gången jag kände att det var kallt igen.
Good night...
GOTT :P

Kommentarer
Postat av: mamma o alla i familjen

Hej Älskar att läsa om vad du gjort under veckan.Du har nog snart rekord i att gå på bio.Längtar efter dig kramar i massor!!!!

2009-09-21 @ 21:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0