Ett år sedan..

..jag började min blogg och gjorde mitt första inlägg :)

Var länge sedan jag hade svenskt så...fin låt och bra artist.
Min vecka har varit generellt nog lite bättre än vanligt. Det yngsta barnet började skolan igen på tisdagen medans den äldsta började först på måndagen. Blev gymmet för mig onsdag, torsdag och fredag...kör nu uppbyggnadsperios vilket innefattar färre repetitioner men tyngre. Detta gör att det inte tar så lång tid på gymmer, samt att jag inte kör löpning just nu heller, men för att växa måste jag ha ett överskott av energi så äter på friskt :P Annars fixat med polisansökan och annat smått samt tagit det lugnt med That 70´s show på kvällarna.
Igår jobbade jag fem timmar på dagen innan jag åkte in till NYC med en annan au pair. Där köpte jag några saker mamma bett mig om innan vi gick vidare för att se en off-broadway show. De har under två veckor att man 20 minuter innan start kan köpa de biljetter som är över för $20, kostar annars runt $60. Blev "Perfect crime" som var intressant och rolig att följa....var som en thriller med mystisktmord. Eftersom det var lördag och ingen speciell tid att passa gick vi efter det på en bio med och såg "The ugly truth" som jag velat se ett tag. Den var roligt och bra...och tyvärr nog sann för det mesta :D
Idag så gick jag upp tidigt för en söndag och begav mig in till NYC igen. Var ett special möte med Cultural Care där alla au pairer runt NY samlades och letade/försökte få tag på så många saker som möjligt under två timmar. Min grupp gjorde bra ifrån oss och fick för det ett litet pris :D
När det var klart så hängde jag med två av mina svenska kompisar. Vi drog runt lite här och där innan vi gick på en till off-broadway show. Denna gången blev det "The Columbine Project"....den bästa showen jag varit på!!!
Sorglig historia när man får veta mer fakta om vad som verkligen hände och låg bakom allt...och otroligt bra skådespelare. Dock verkar de inte ha så mycket pengar att jobba med då rekvesitan och ljudet inte var så bra men är en nykommen show så kommer nog om ett tag fått in pengar för att göra det bättre.
Jag var även med i Borås Tidning idag...har inte sett eller läst artikeln när de har inte lagt ut den på internet än. Men kommer snart hoppas jag :P
Just det...höll på att glömma. Idag, 13 september, för ett år sedan gjorde jag mitt första inlägg. Kommer nu att börja läsa mina inlägg från förra året vart eftersom tiden följer deras publicering. Roligt att se och minnas vad man gjorde och skrev då...kanske även för er ;)
Good night...

Kommentarer
Postat av: mamma o alla i familjen

Vi saknar dig,pussar o kramar från oss alla.

2009-09-14 @ 15:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0