Eight months...

Ja, igår lördags så hade jag varit åtta månader i USA....men vi ska inte gå händelserna i förväg. Vi börjar allt från måndagen...
Blev mycket jobbande i veckan då barnen inte börjar skolan förrän nästa vecka och det är inga mer "camps". Men såg ändå till att ha tid för att gå mina tre gånger till gymmet som är det nya schemat jag ska börja med. Min "diet" är över, till mammas glädje antar jag, för att nu istället ha energiöverskott och bygga muskler :)
På onsdagen var det min värdmammas födelsedag. Hon fick 90 minuters svenskmassage i present från mig...hon blev väldigt glad och tackade mig flera gånger och i några dagar efter också :P Massage är något jag nog själv ska unna mig i december innan jag åker hem efter ett års hårt jobb.
Jag registerade mig för en helgkurs i oktober också under veckan, har tre credits kvar som jag måste läsa. Skönt att ha det gjort och blir skönt när jag väl läst dem med och inte behöva tänka mer på det.
Annars så började min långhelg redan på fredagen då, på grund av mina långa dagar under veckan, torsdagen var min sista arbetsdag för veckan. Jag åkte in till Manhattan på morgonenen där jag mötte upp Mikael, en annan svensk au pair. Det första vi gjorde var att gå till FN och ta en tour. Det var mer intressant och lärosamt än en massa saker att se men roligt att ha gjort det då det är neutralmark med eget postkontor, polis, brandkår med mera.
Efter det gick vi vidare och såg en utställning de har på Time Square om Titanic. Var väldigt intressant och bra....fick se en del otroliga saker. Jag köpte även en bit kol som de plockat upp från vraket som var med på fartyget. Vi avslutade fredagen med att titta på bio, det blev District 9.....är en bra och annorlunda film!!
Ja, så kommer vi till lördagen och mina åtta månader i USA. Spänderade dagen återigen med Mikael och denna gången så spelade vi tennis hos honom på dagen för att sedan förfesta hos honom tillsammans med Magnus som kom över senare på kvällen. Vi åkte sedan in till city och drog mest runt och pratade med folk innan vi tog sista tåget hem.
För första gången på åtta månader så missa jag att vakna vid mitt stopp så blev som tur väckt av några ett stopp senare och gick av där. Men är inte mycket längre hem därifrån som tur så tog mig bara ca 10 minuter längre än vanligt.
Idag sov jag ut vilket alltid är skönt! :) Sedan hämtade Mikael, ja tre dagar i rad, mig för att bara ta det lugnt hos honom och såg sedan en film. Blev Inglorious Bastards....en cool film som är väldigt annorlunda, hehe.
Nu ska jag inte göra så mycket mer...blir antagligen att lägga sig när jag är klar med detta inlägg.
Good night...
Lite konst som vi bidrog med :P

Kommentarer
Postat av: mimmi

Låter inte helt fel du, jag kommer göra många besök på six flags :) Och tack för tipset ! Var är du au pair nånstans =

2009-09-08 @ 19:25:36
URL: http://moreofmimmi.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej ja,jag är mer än glad att din diet tid är över.Kul att kunna läsa på din blogg igen det efter att våtr internet inte funkat.Älskar o saknar dig.kram.

2009-09-08 @ 20:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0