100 days.......LEFT!!

Ja, vad kan man säga om denna veckan då? Det mest intressanta var väl att min pappa och min brors pappa fyllde år på tisdagen. Så jag ringde hem där alla var samlade för att fira dem och jag fick tillfälle att prata med alla vilket var ett tag sedan jag gjorde. Annars så har jag läst ut den första av fyra svenska tidningar jag fått av mamma...alltid roligt att läsa svensk text :) Annars har det väl varit som vanligt...går väldigt fort veckorna dock!!
Igår jobbade jag mina fem timmar innan jag var ledig för helgen och bara softade på mitt rum hela lördagen. Var ett tag sedan jag gjorde det så var skönt...samt att jag fixa lite småsaker gjorda.
Idag åkte jag in till NYC med den finska au pairen och tittade på en ny utställning. Denna gången blev det "Bodies" som handlar om den mänskliga kroppen. Det var intressant och de hade gjort helt otroliga saker som de visade...och jag höll till och med i ett människohjärna :S
Efter det tog jag äntligen tag i mig och tog mig till John's pizzeria för att pröva deras pizza som jag velat göra i ca nio månader nu....och visst var det gått och bättre än vanligt i NYC.
Och gissa vad vi gjorde efter det då.......jo, det blev en bio :) Vi såg Bruce Willis nya film, Surrogates. Den var inte lika bra jag hade trott men helt okej!
Och idag söndag är det även 100 dagar kvar för mig som arbetare i USA :)
Good night...

Kommentarer
Postat av: Joakim K.

Har några frågor; är det enkelt att skaffa sig ett bankkanto samt ett kreditkort?

Hur har du gjort med mobil, har du abonnemang eller kontantkort?

2009-09-28 @ 13:07:00
URL: http://joakimk.com
Postat av: mamma o alla i familjen

Hej Det varväl den pizzerian vi skulle gå till men det blev aldrig av.99dagar kvar idag då.Längtar kramar från oss.

2009-09-28 @ 21:53:24
Postat av: Joakim K.

Hej igen!

Hade du med någon present till familjen som är typsikt svenskt?

Har lite problem med att komma på något bra att ta med sig.

2009-09-30 @ 15:00:49
URL: http://joakimk.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0