Guggenheim och Kandinsky :)

I veckan har det inte hänt något speciellt vad jag kan komma på. Allt rullar på som vanligt med jobbet och vad det gäller min fritid.
Dock så fick jag i torsdags ett e-mail om att jag senast den 15 oktober måste ha skickat in datum för när jag vill åka hem till CC. Och jag har inte börjat titta alls på min sista semestervecka samt hur jag ska göra efter att jag jobbat färdigt...så kommer bli mycket tid till det de kommande två veckorna.
Jobbade som vanligt på lördagen under förmiddagen och tog det återigen bara lugnt resten av dagen hemma. Tittade på två svenska filmer med lite svenskt godis till :D
Jag fick också reda på varför det har tagit så lång tid att få min polisansökan till augusti 2010 granskad.....de har beslutat att hoppa över en start hösten 2010 och skjutit våra ansökningar till januari 2011 :O Inte roligt att gå miste om sex månader vad det gäller att komma in på polishögskolan samt att jag nu har sex månader mer som jag måste fylla ut med jobb eller liknande när jag väl kommit hem.
Det enda som är positivt med detta är att jag inte behöver jäkta hem utan kan, ifall jag vill, stanna hela den extra månaden som jag har i USA efter att jag arbetet klart. Men ska som sagt titta närmare på allt de närmsta dagarna...
Idag så åkte jag in till NYC och gick på Guggenheim. Har väntat med att gå där tills nu då de började med en utställning med Vasily Kandinsky den 18 september. Otroligt fina målningar han gjort...gillar en mängd av dem!!
I övrigt så var det ett fint och intressant museum med annorlunda design :p
Var även en parad genom gatorna i city...tydligen den polska nationaldagen vad jag förstod.
Efter det så hoppade vi bio då finskan som jag återigen var i city med var trött. Så vi åkte ner till de "billiga" affärsgatorna för att köpa några tröjor till mig. Blev nöjd med resultatet och skönt att ha den biten avklarad..
Good night..

Kommentarer
Postat av: mamma o alla i familjen

Hej mycket tråkigt att höra om deras beslut ang polishögskolan,denna regeringen har väl återigen fattat ett idiotiskt beslut ,men vem blir förvånad!!!??Det blir bara otryggare o otryggare här i Sverige!!!!!Men till något roligare snygga tröjor du köpt!O ang dina resor framöver kan vi prata om sedan.Älskar dig min prins,kram mamma.

2009-10-06 @ 22:10:33
Postat av: Remenaldo

asskön hoodie juh =) Me like!

2009-10-07 @ 23:49:00
URL: http://remenaldo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0