Thanksgiving

Hej där på er alla. Då var ännu en vecka gången och det känns som det går ävldigt fort nu! Inte långt för mig kvar...
Denna veckan var lite kortare än vanligt då det var thanksgiving i USA och pojkarna var lediga från skolan halva veckan. Jag var därför ledig hela helgen :D
Så utöver allt vanligt som jag brukar göra, så åkte jag in till city på torsdagen för att se på Macy´s Thanksgiving parade. Satte klockan på 5am men drog mig i 45 minuter innan jag gick upp och gjorde ordning mig och åkte in. Magnus, en svensk au pair, kom in senare och gjorde mig sällskap. Var väldigt mycket folk och paraden var LÅNG. Roligt att ha gjort det men inget jag känner är värt att göra en gång till. Folk verkligen "slogs" om de första platserna och de som hade dem var inne väldigt tidigt!! Sen så var det typ samma hela tiden på paraden fast med olika motiv så kändes lite onödigt efter ett tag.
Gick efter det på bio och såg, Couples retreat....var väldigt rolig och fick en att fundera lite över ens liv och hur man vill ha det framöver.
Under fredagen jobbade jag tio timmar men gjorde inte så mycket med pojkarna. Lekte lite, åkte till lekparken, gjorde läxor med den äldsta samt åkte till gymmet med honom. Mitt proteinpulver är nu slut så har tänkt att jag inte ska träna seriöst nu längre fram tills jag kommer hem. Dels är det bra för musklerna att vila, sen vill jag lägga ner min sista tid på andra saker också.
Tog bilen på kvällen över till Nina där Erika och Karen redan var för att titta på film. OCH....ja, jag snaggade mig igen mamma :P Fick hjälp av Erika och det blev väldigt bra! Inte konstigt då hon var noggrannare än alla frisörer jag haft tillsammans i mitt liv ;) Hehe... Tittade på den senaste Wallanderfilmen, som jag tycker var bra, innan jag la mig när jag väl kommet hem.
Var som sagt ledig lördag och söndag. Lördagen tog jag det lugnt under dagen och började titta lite smått på jobb men måste jobba mer på det framöver. Gjorde lite andra små saker jag behöver få gjort som att läsa ut tidningarna från mamma med mera. Fick även ett kort från mamma, det tackar jag för :)
Blev senare hämtat av Nina, Erika och Karen...alla au pairer. Vi åkte och åt på en pizzeria där jag prövade "Sicilian pizza"...var gott men inte så annorlunda. Sedan tog vi en fixa på Starbucks..det var trevligt och gott det med :P Innan jag gick hem gick jag runt i Larchmont samt tog en efterrätt på en restaurang och hade det helt underbart! :D
Idag begav jag mig in till city vid halv tolv tillsammans med Erika. Vi gick lite i affärer och så innan vi begav oss till svenska kyrkan. Var mycket folk där då det var första advent. Tog en fika iform av min första glögg i USA och en god kanelbulle. Sedan satt jag där och tog det lugnt medans Erika sjöng. Köpte biljett till Luciafirandet de ska ha i en kyrka här den 12 december som Erika ska gå i..ska bli skoj :P
Efter detta så bjöd jag, tillbaka, och tog Erika till en grekisk restaurang som jag åt på i sommras när min familj var här. Riktigt god mat och prövade en ny efterrätt de hade som var smarrens....fast bäst var ju sällskapet!!
Vi tog det bara lugnt i en park innan vi sedan åkte hem...
Good night...
:)
<3
:D

Kommentarer
Postat av: mamma o alla i familjen

Hej igen!Jaså..du hittade det jag skrev till dig i boken,hade hoppats på det,kul.Älskar dig kram från oss alla.

2009-11-30 @ 07:03:40
Postat av: Brorsa

Bra brorsan =) snart kommer du, saknar dig här =) låter roligt allt som du gör där nere =) vill oxå vara med =)hälsa alla från mig. love you puss

2009-12-02 @ 10:49:24
Postat av: Erika

Vi vill se mer uppdateringar!!:)

2009-12-03 @ 02:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0