Washington DC :P

Bjuder på en svensk artist som gör sköna låtar och så under en tid nu. Själv tycker jag han varit som bäst nu den senaste tiden!



På fredagen snackade jag med värdpappan och vi kom överens om att jag skulle köra honom till tåget och sedan så var jag fri. Detta gjorde att jag fixade mig och packade för att ta tåget 09:24 till NYC och sedan bussen 10:45 till DC. Var framme runt 15:00 och begav mig till mitt hostel. Ett väldigt bra hostel får jag säga...nära dels från bussen och sedan låg det väldigt centralt så nära till det mesta. Jag möte sedan upp med Magnus och Sinja som även var där :) Skulle visa sig senare att det var lite andra grupper som vi kände som också var i DC.
Det blev lugnt på kvällen, vi gick runt lite lätt bara och var inne i en butik och köpte lite smått inför helgen :) Sedan satt vi på mitt rum en bra stund och bara snackade..lite planering.

Lördagen så kom jag iväg lite tidigare än dem andra då de bodde längre bort än mig. Så jag passade på att gå till teatern där Lincoln blev skjuten och även till huset/rummet där han sedan avled. Efter det mötte jag upp Magnus, Sinja blev kvar hemma då hon mådde dåligt :/ Jag och Magnus hann med en hel del under dagen. Vi var på Holocaust museet,  såg Lincoln memorial, Washington monumentet, Andra världskrigs monumentet, Vita huset, Korea krigets monument med mera. På kvällen så mötte vi upp andra Au pairer för att festa lite. Var en stor dag då man firade St Patric´s day, som är nästa tisdag, idag. Vi åkte till ett ställe som var väldigt dyrt, ganska stort med okej musik. Men alldeles för mycket folk..gick tillslut inte att dansa. Så det blev att vi drog oss hemåt ganska tidigt.....skönt att sova dock efter mycket gående under dagen!!

På söndagen fanns det fortfarande lite saker kvar att se och göra så jag var inte sen att ta tag i det. Innan jag mötte upp med Magnus och Sinja igen så gick jag för att se Capitolium, US supreme Court samt Kongressens bibliotek. Gick på min väg förbi lite andra olika roliga byggnader också. När vi sedan var alla tillsammans så gick vi för att se på Vietnams krigets monument och åke iväg för att titta på Pentagon och Arlington National Cemetery. Blivit mycket man sett, stressigt men roligt! Man kan tro att allt ska vara nära varandra då det verkar så men det är en bra bit att gå mellan alla saker...det vet jag nu :P Var även lite känslosamt att gå på vissa minnes ställen, mycket fina platser.
I alla fall så drog vi oss hemåt vid 17:45 och sedan var det tåget hem från GCT för att sova.

Idag så har dagen gott fort då det varit något att göra hela tiden, vilket är skönt!! Jag tränade ensam igen under dagen och packade upp samt fixade från resan. Nu ikväll har jag fixat lite till men annars inte gjort så jätte mycket. Blir sängen nu :D

Good night...

Ford´s teater

Washington Monument

Lincoln Memorial

Vita huset

Capitolium

Pentagon

Arlington Cemetery

Kommentarer
Postat av: Ann-Mari

Hej Joakim.

Vi förstår att du har det väldigt bra. Du tar för dig nya saker hela tiden, Många vänner har du fått ni verkar att ha fullt upp hela tiden,hur hinner du med allt. Jag har sänt ett litet tips till dig på din e-mail. Hoppas att du kan gå dit och se om du kan finna något där.Och att det stämmer vad dom skriver. Kramar från Ann-Mari & Göran.

Andreas & Martin med familjer hälsar även så gott till dig.

2009-03-17 @ 21:52:59
Postat av: mamma

Hej Joakim.Idag var det vekligen roligt att läsa om var du varitovad du gort,det låter så kul.Ska bli så roligt att kuna hälsa på dig jag längtar!!!!Jag fattar inte heller hur du hinner med allt men det är ju där o nu som så det gäller ju att se så mycket du kan ,kul.jag är stolt över dig.Älskar dig kram.mamma.

2009-03-18 @ 07:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0