Philadelphia :D

En skönt låt till en bra film som passar in på min helg :D

TGF = Thank God it´s Friday :P Var på gymmet under dagen och jobbade på kvällen. Efter jobbet tog jag det bara lugnt och tittade på filmen som jag hyrde dagen innan. The weather man med Nicolas Cage...var roligt och bra! Jag satte även upp tavlan som jag hittade på gatan i NYC...hehe, efter ett bra tag dock :)

På lördagen sov jag lite längre för att börja vid 10am och jobba till 3 pm. Efter detta så drog jag min in till NYC för att träffa en tjej som jag träffade när jag var ute för två veckor sedan. Vi åkte skridskor i Central Park som var väldigt fint och rogivande. Sedan gick vi och åt lite samt pratade...var väldigt trevligt och roligt att ha en "dejt" men en amerikanare :P Dock gick min kamera sönder...eller den bara fastnade och inget funka eller gick att göra :/ Tog mig hem senare för att sova lite :)

Dock var det upp ganska tidigt på söndagen för att bege sig till Philadelphia :D Åkte med två andra au pairer med buss dit och hem. Tar inte så lång tid så räcker att vara där över dagen...ska dock åka dit minst en gång till för att se mer samt för att det var en fin och mysig stad! Sprang i trappan som Rocky gör i Rocky filmerna, såg Liberty bell, Benjamin franklings grav, US Mint (där de gör "alla" mynt), Liberty Square, City hall, var på bio och åt det berömda Chees steak :) Bion vi såg var "Milk" med Sean Penn som var en bra och lärorik film...verklighetsbaserad! Vi kom hem sent då bussen var en timma sen men vi hann med tåget med ca 5 sek..annars hade vi fått vänta ytterligare 45 min, inte roligt!!!

Idag så har det varit en vanlig dag igen..bara att jag inte har någon skola denna veckan så jag sov lite extra efter jag jobbat mina timmar på morgonen, var skönt!! :) Tagit det lugnt efter jobbet idag och fixat med bloggen, facebook, lite annat smått och gott i rummet samt lagat kameran :) Var objektivet som blivit lite skevt på något sätt så "böjde" tillbaka det lite så var allt okej igen...skönt att det inte var något större och jobbigare fel!! Fick även tillbaka brevet som jag skickade förra veckan till huvudkontoret i Boston för att få en påskrift på ett papper som gör att jag kan resa utanför USA...det ni :P

Good night...

Stiligt..

:P

Philadelphia museum of art

City hall

Liberty Bell

US Mint

Good

Gott

chees steak :)

Jim´s steak

Kommentarer
Postat av: mamma

Häftigt!!!

2009-03-10 @ 06:56:19
Postat av: Jonas

Haha coolt att du sprungit upp för "trappan" o lekt Rocky ! =)

2009-03-10 @ 07:58:00
Postat av: Frida

Den där tavlan var ju inte så jättestor som den såg ut att vara på förra bilden:P Så det kanske ändå inte är värd en miljon som vi trodde ;) Men 500 000 skulle jag nog kunna tänka mig att den borde vara värd! Vilket kap du gjort! ;) Fina bilder! =)

2009-03-14 @ 13:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0