Ny kurs...

En gammal favorit som väcker minnen från min ungdom :)



På tisdagen var det dax att påbörja min andra kurs här i USA, American slang and idoms. Läraren verkar inte vara lika slapp som min förra men hoppas på att det inte blir för mycket jobb :) Roligt var att en annan au pair som jag känner också skulle gå den kursen, så det gjorde kursen trevligare i alla fall!
Annars hände inte så mycket speciellt under dagen.

Barnen var lediga från skolan på onsdagen så jobbade tio timmar, 0900 till 1900. Hände och gjorde inte så mycket...de gör sina saker och jag kör dem till sina träningar och ger dem mat. På kvällen joggade jag för att möta upp Julia på vägen då vi skulle till gymmet och träna, Eftersom det blev på kvällen så valde vi att gå till det närmaste gymmet som vi har här i Larchmont. Annars tränar vi i det som är större, i New Rochelle.
Hemma efter gymmet så tog jag och tittade på film, Riddick, som var en underhållande film.

Idag så var det en lite "stressig" dag. Jag tankade bilen, handlade mat till barnen, gymmade och var på biblioteket under dagen. Annars gick dagen fort och bra...känns bra nu när man kommit in i jobbet och det flyter på mycket bättre!
På kvällen så fixa jag bloggen och ska ta och titta på minst ett avsnitt av That´ 70s show innan jag ska sova!

Good night...

Bjuder på fler bilder från DC...



First World War memorial

World War II memorial

Korean War memorial

Navy memorial

Vietnam memorial

JFKs grav på Arlingtons kyrkogård

Kommentarer
Postat av: Ann-Mari

Grattis på namnsdagen Joakim. Hoppas att du får en fin dag. Fira dig idag med något gott.



Kramar från Ann-Mari & Göran.

2009-03-20 @ 07:16:37
Postat av: mamma

vilka fina bilder du tagit.kul att se.En sådan känsla det måste vara att gå o se allt detta.Du har verkligen hunni med mycket nu.Saknar dig.kram.

2009-03-21 @ 09:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0