Lugn helg...

En låt som jag haft och lyssnat på i många år. Har ett bra budskap....



Fredagen bjöd inte på så mycket nytt. Jobbade, var åter på min lektion och jobbade på kvällen igen. Tog det lugnt med TVÅ avsnitt av That´ 70s show då jag började tidigt på lördagen och inte hade tid för så mycket mer.  Hehe...nog min kortaste sumering av en dag hittills :P

På lördagen så gick jag upp 0700 för att ta den yngsta till sin hockeyträning, som jag från nu och fram till juni eller juli är hjälptränare för :) Kommer nog inte bli att göra så himmla mycket på isen dock...de ska spela för det mesta men kan bli att hjälpa några med vissa specifika saker dock.
Jag slutade sedan vid 1200, vilket är skönt då man har hela lördagen sedan att göra vad man vill. Om jag känner mig rätt så hade jag sovit bort en stor del av dagen om jag inte var tvungen att gå upp :) hehe....och dessa tiderna kommer jag att ha som sagt till juni eller juli på lördagarna, förutom dem som jag är ledig, då hockeyträningarna slutar.
Efter jag slutat så tog jag det lugnt hemma ett tag innan jag begav mig in till city med en vän för att titta på bio och bara ta det softa. Blev Slumdog millionaire som var väldigt bra!! Trodde dock inte att den filmen skulle bara det första gången jag hörde om den samt såg affischen. Sen hörde jag en massa som sa att den skulle vara bra samt att den vann en hel del olika utmärkelser...så fick se till att se den innan de slutade visa den. Redan missat filmer som jag velat se precis när jag kom hit.

Igår så sov jag ut till 1200 :D Åkte in till city igen vid tre tiden men gjorde inte mycket av värde, blev att se en film till dock så gjorde i alla fall något! Tittade på Knowing med Nicolas Cage, gillar honom och filmen var bra...fina effekter. Inte så många filmer i april att se som jag vet just nu men sen i maj, juni och juli kommer en massa som man måste se :D

Idag blev det gymmet...skönt :) Tycker att jag redan är ganska deffad, trotts att jag egentligen ska köra igång hårt med det om ca tre veckor. Äter ganska mycket godis och onyttig mat men man går så mycket när man är inne i Manhattan så man förbränner mer än vad man får i sig :)
Annars så var den äldsta för första gången lite sjuk så tog honom till doktorn som sa att han hade något virus....men hemma från skolan fick han inte vara för föräldrarna ändå, hehe:P Är ju skönt och bra för mig att barnen sällan är sjuka och ifall de skulle bli det att de måste gå till skolan ändå så att jag får min tid för att göra de saker som jag vill och behöver. Vet andra au pairer där barnen är sjuka jämt eller att föräldrarna är överkänsliga och låter barnen vara hemma för inget!!
Varit en lugn dag och nu när jag slutat så börja jag skriva på bloggen och ska efter detta titta på en film innan jag lägger mig. Fick även ett JÄTTE FINT kort ifrån Frida hemifrån....var gulligt, gjorde mig glad :D 

Good night...

AMC på Broadway

BRA FILM!!

Regal på Broadway

Bra film

Gummibjörnar...smakar inte som hemma :/

Kommentarer
Postat av: malin

naje, jag kan väll inte säga att jag bara vill till västkusten. men jag vill se mycket på västkusten :) hade jag haft tid och pengar hade jag sett heeela USA :D vart vill du då?

2009-03-24 @ 02:57:54
URL: http://publishmylove.blogg.se/
Postat av: Amanda - Au pair i New Fairfield, CT

Hej hej! Var Nicolas Cage-filmen bra? :)

2009-03-24 @ 03:56:19
URL: http://amandabjarnelind.blogg.se/
Postat av: mamma

Alltid lika fin musik att lyssna på.o kul att läs allt.kram.

2009-03-24 @ 07:05:41
Postat av: Amanda - Au pair i New Fairfield, CT

Åh vad bra! Då får jag se till att se den. Kolla nämligen på National Treasure 2 precis innan jag läste din blogg ;)

2009-03-25 @ 03:41:35
URL: http://amandabjarnelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0