"Cops in real life"

Hehe...ja en bra låt som ni också kommer märka passar bra till inlägget, eller det beror väl lite på hur man ser det dock :)

Fredagen....jag fick åka ensam till gymmet idag då han jag skulle gymma med tydligen somnade igen på morgonen så han kom aldrig :P Sen gick jag med pojkarna till ishallen för att se på High school hockey...är ju stort här. Ishallen var full med barn, skolungdomar samt föräldrar/vuxna. Mamaroneck, grannområdet som vi hejade på vann enkelt med 7-1...värdpappan kom också för att titta efter några minuter in i första perioden.
På kvällen tog jag det bara lugnt hemma och tittade på film i sängen, Tropic thunder, som var bra :) Blev lite godis ätande också...helg så :P

Denna lördagen skulle jag egentligen åkt in till City på dagen för en reunion med de från au pair skolan men för första gången så var jag tvungen att börja jobba 1300 till 1900 så blev inget med det :/ Jag sov till 1200 ungefär, dels för att ta vara på min sovmorgon men också för att jag tittade på filmen ganska sent kvällen innan.
Sen var jag först med en äldsta pojken på hans basketmatch som inte har någon betydelse i den bemärkelsen utan är mer för skoj skull. De förlorade men han spelade ganska bra. Sen var vi hemma en kort stund innan vi åkte vidare till hans fotbollsmatch som är ungefär samma som basketmatchen. Fast det roliga var att jag skulle hjälpa till att coacha laget då deras riktiga inte kunde komma. Gjorde ett okej jobb, på min inte helt perfekta engelska, men dock förlorade vi matchen :( Min värdpojk gjorde i alla fall lagets enda mål...
När jag hade slutat i alla fall så gjorde jag iordning mig för utgång. Denna gången inte i City utan till Mount Kisto på en privatfest. Först tog jag tåget in till GCT för att sedan ta nästa tåg direkt ut till Magnus från vilket vi sedan fick skjuts till Jocke och "förfesten". Det var skoj och träffade lite fler människor där....runt 2400 drog vi för att åka till huvudfesten.
Hehe...allt gick bra tills vi blev stoppade av en polisbil på typ motorvägen eller vad det var. Först trodde vi att det var en rutinkontroll, för i USA så får dem ju stoppa vem dem vill, när dem vill, för vad de vill och vi hade inte märkt någon anledning. Dock sa polismannen att föraren hade åkt mellan och på två filer så tydligen därför.....
I alla fall så var jag och de flesta andra skit nervösa för i USA vet man ju aldrig vad polisen kan få för sig. Först såg jag att en civilpolis också stannar till bakom oss och i slutet står det hela fyra bilar bakom oss, en civil och tre andra med alla ljusen på. Efter ca 30 min kommer polismannen tillbaka och ger föraren böter. Vet inte varför det tog sådan tid....om de testade oss och ville se ifall vi skulle smita för att vi kanske skulle haft något i bilen eller för att det är extra arbete med personer som inte är från USA?.
Väl på festen så hade jag det roligt så det var ju tur det..hehe :D Vi stannade till 0430 innan vi fick skjuts hem, jag sov över hos en kompis på golvet med kudde och filt :P

Idag så har det hänt en hel del roliga saker, och typiskt så hade jag inte med mig min kamera då jag festade dagen innan :/ Tog tåget in till City från Micke som jag sov över hos. Nu när man varit här ett tag så börjar även NYC bli litet då man springer på folk man känner utan att ha förbestämt det eller något :) Vi gick ihop med några andra men jag tappade bort dem senare då jag mötte upp en annan kompis. Men vi gick runt och jag åt på Burger King som jag letat efter enda sen jag kom hit :) Dock var inte lökringarna eller servicen lika bra som i Sverige. Men hamburgarna var goda och tror att pommesen är det med. Jag sprang förbi OTB (off-track betting) som är med i TV-serien Seinfeldt och var på Pennstation (Pennsylvania station) för första gången. NYC har två stora tågstationer, GCT och Pennstation.
Jag var även uppe i Empire state building, där inga turister eller "vanligt" folk får vara. Kompisen jag var med letade efter en butik som skulle ligga där Empire låg så vi letade på marknivå där vi trodde den skulle vara och alla butiker brukar vara. Men när vi frågade i informationen så sa de att det ligger på 72:dra våningen så vi fick gå igenom en ganska stor och krånglig säkerhetsrutin. Väl upp på den våningen så visade det sig att det bara var ett kontor så antagligen har de sitt huvudkontor där eller något. Men det är bara anställda och deras inskrivna gäster som får komma in.
Vi gick lite till på stan och jag köpte en bok som verkar vara bra...roligt att ha en på engelska att läsa här!

Good night...

Basketmatchen

Hockeymatchen

Från festen...

Hehe :P

Kommentarer
Postat av: mamma

jag blir så nervös när du pratar om poliser.kram

2009-03-02 @ 22:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0