IKEA :D

Med tanke på omständigheterna är det ju lägligt att ha en låt med Michael Jackson...även om man kunde önskat att det hade varit för en positiv anledning!!
En otrolig man med fin röst, stort hjärta och stor omtanke. Vad det gäller mig tror jag inget av det han anklagades för är/var sant och har för mig att han även friades från alla anklagelser tillslut.
Det bästa sättet vi kan hedra honom och hans liv på är att försöka uppfylla, vad jag tror var hans största och viktigaste budskap, som jag förmedlar med denna låt av honom.



Ja denna veckan har det mest handlat om att försöka komma tillbaka till vardagen och rutinerna som man har under veckan efter att familjen åkte hem i måndags. Detta har inte helt lyckats då den yngsta pojken inte ville gå till "camp" som han var tänkt att göra.
Detta har gjort att jag har fått "jobba" hela dagarna denna veckan och vara med honom. Vi har mest varit vid poolen, som vi varit vid varje dag denna veckan, och simmat med mera. Så har varit en lång och jobbig vecka....började lätt med att komma igång med gymmandet med och hade tre gympass denna veckan.
Annars så fyllde värdpappan år på torsdagen och jag fick följa med på en Metsmatch som var hans födelsedagspresent.
I helgen var jag på Ikea :) Pratade om det i början när jag hade kommit hit men haft mycket annat att se och göra som kommit i vägen. Var skönt att se svenska namn och känna sig lite hemma, äta "svensk" mat :D På lördagskvällen tog min kompis mig till två coola barer samt ett känt matställe där jag prövade Pastami med ost och senap....var väl okej men inget jag tar nästa gång :P
Idag var jag med au pairen som ska följa med mig till California, som är om bara sex veckor, och fortsatte våran planering och bokade flyget dit och hem :P

Good night...














Kommentarer
Postat av: mamma

Hej Joakim,kul att åter igen läsa om vad du gjort.Maten på sista bilden såg inte så god ut.Du får gratta pappan ifrån oss.kram.

2009-07-18 @ 21:17:43
Postat av: KIM

Hej Joakim! Hoppas allt går bra där borta och att du mår bra.Snygg skjorta du har köpt,mackan på bilden ser inte så god ut men kanske smakar bra ändå.Jag har semester nästa vecka,hoppas det blir fint väder så man kan sola och bada,annars får jag göra dagsutflykter.Puss och kram älskar dig.Pappa

2009-07-20 @ 23:23:17
Postat av: John

Hej Joakim!



Jag kontaktade dig strax före din avresa med anledning av ett reportage om au-pairer. Nu har en tid passerat och när jag av en slump hittar din blogg så kan jag ju kosntatera att det faktiskt är halvtid för dig. Spännande! Min tanke är en uppföljning med din tid som au-pair och koppla samman det med det samtal vi hade innan din avresa. Tror att det skulle kunna bli väldigt intressant.



För mer detaljer, skriv till min mejl.



Ha det bra så länge,



John

2009-07-22 @ 20:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0