Snowday :P

Ett klassiskt och bra band med flera bra låtar...njut :)


Tisdagen var ungefär samma som måndagen med några undantag. Jag ringde till Frida som jag tänkt göra ett tag nu men aldrig hittat tiden, plus att jag fått påtryckningar det sista med ;) Sen begav jag mig även för första gången att köpa mat till barnen själv. Var väldigt enkelt när man väl visste var det låg men körde sakta och på helspänn för att inte missa det....såg en del saker till mig själv samt andra som jag kanske åker tillbaka och köper!! På kvällen var jag hemma och tog det lugnt...tittade på en film, The Aviator som jag fann bra och underhållande. Får bli att hyra en ny snart..blir nog lagom med en i veckan. Hann dock innan min lugna stund med att gå med i NYSC (New York Sports Clubs) och träna ett pass. Var skönt att komma igång..blir seriöst från nästa vecka :P

Idag, onsdag, har det varit "snowday" vilket innebär att pojkarna är hemma från skolan. Och allt detta för ca.....5 cm snö. Hehe...de är otroliga vad det gäller snö här. Men är tydligen så att de inte har lag på vinterdäck här så ingen har det, och om någon skulle ha det så är det inga dubbdäck inte i alla fall. Tagit det väldigt lugnt hemma under dagen...fick även två klubbor av en ledare nere i ishallen när jag släppte av den yngsta till sin träning. Har ju inte haft någon då det skulle vara krångligt på flyget och så....men nu har jag allt för att spela hockey på onsdagar. Har ju fått låna klubba de tidigare gångerna men kunde inte med att fråga en gång till då jag förra gången sa att jag skulle åka och köpa en....men inte haft tid än :P Ska i alla fall åka och köpa lite andra saker fast jag nu fått klubbor.
Sen var jag och fikade med en au pair på Dunkin Donuts och prövade lite nya saker...var gått men har massa kvar att pröva på det stället :P Innan det hade vi tänkt åka till en viss affär men sen visade det sig att jag hade åkt till fel "stad" hehe...inte lätt att hitta det då :) Får bli en annan dag snart...har saker jag ska titta på ifall jag ska köpa där med!
Ska lägga mig efter jag är klar med bloggen...älskar att gå till den varma sängen och få sova :)

Good night...

Konst :D

Hehe, vet inte vad jag gör för min men för detta konstverk fick jag väldigt mycket beröm av läraren. När jag började hade jag ingen plan och bara gjorde vartefter som det kom....tydligen var det något läraren älskade att man gjorde och kunde göra :D Fick den av en kompis idag så därför den kommer först nu...är från Au pair skolan för de som undrar.

Klubborna

Gott :P

Kommentarer
Postat av: Joakim

Hah, jag heter också Joakim och är i full gång att ansöka som au pair. Vilket sammanträffande. Blir att titta in här då och då.

2009-01-29 @ 12:46:36
URL: http://o-w-a.blogspot.com/
Postat av: mamma

Gud vad roligt det är att se dina bilder.Snällt att du fick klubborna,o du är lika fin som vanligt.Det värmer mitt hjärta att veta att du har det bra.Kramar från mig.

2009-01-29 @ 14:22:34
Postat av: Janne

Hälsning från Janne Fiskekungen från Borås

Nu när du är över där kan du väl lära dom Spela

Hockey vad jag vet har dom aldrig varit Världsmästare,endast ett guld från OS som dom lever på när Sovjet var i sin Storhetstid?

?? Vill bara veta hur det är NHL Kanada eller USA

Såg att du pratat me Frida hoppas inte det var Syrran,Skämt åsido,Frida en Jätte trevlig Tjej

2009-01-29 @ 17:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0