Shopping..again :)

Idag bjuder jag på en svensk "one hit artist" vad jag vet i alla fall, hehe. En klassiker som man lyssnat mycket på och som jag dammade av för ett tag sedan. Tycker den är bra än och är fin låt.


Söndagen blev en lång sovdag :D Är ju min enda hel lediga dag så får passa på..hehe. Men sen fick jag ta tag i mig och även utnjytta min lediga dag. Så det blev att åka in till Manhattan igen :P Träffade åter nytt folk/au pairer...tror jag nästan varit med nytt folk varje dag dessa första tre veckorna. Vi drog runt lite...hittade svenska kyrkan i NYC som ligger nära Rockafeller center. Sen gjorde jag en del av den shoppingen som jag hade tänkt gjort i lördags....blivit mycket pengar denna helgen :/ Men men...får ju passa på att leva nu när jag väl är här :D Sen gick vi alla och åt på en restaurang..såg väldigt dyr ut men var inte så farligt som tur var. Vill inte lägga för mycket pengar där heller. Men blev i alla fall, när man väl var på en restaurang på Broadway i NYC och inte Burger king eller liknande, att jag passade på och prövade allt. Blev förrätt, varmrätt samt efterrätt :D Var väldigt gott...tog tåget hem sen då det skulle blivit för sent annars!!

Denna måndagen så har jag varit i USA i hela tre veckor. Har faktiskt sprungit i väg snabbt och ganska bra faktiskt. Men har varit mycket att fixa med och är inte klar med allt än ändå..hehe. Och jag har hittat samt planerat massa annat som jag ska göra då jag är ledig så har att göra ett tag framöver. Vilket är bra då tiden går snabbare. Men tror att man nu i början gör "för mycket" då man känner att man inte bara kan sitta hemma på sin lediga tid när man är i New York. Men jag ska de närmaste veckorna försöka komma in i en rutin med jobb, gym, skola och Manhattan samt vänner.
I alla fall så var denna måndagen inte lik de övriga och det gäller hela veckan. Den äldsta har "midterms" vilket är en stor prov vecka så de har bara prov på dagarna. Detta gör att jag jobbar annorlunda eftersom han börjar senare och måste lämna skolan mellan proven vid lunch. Men har bara jobbat idag, och haft min klass med. Var slappare idag då vi tittade en bit på en, som vi ska fortsätta med nästa gång, och svarade på lite frågor då och då.
Sen efter jobbet så valde jag att ta det lugnt då jag har saker att fixa med samt bloggen att skriva :) Men har som sagt tänkt komma in i en rutin där kvällarna ska vara slappa med fix, blogg, film och serier och liknande.

Good night...

Svenska kyrkan med

Restaurangen

Förrätten

Varmrätt

Efterrätt :D

Cool

Stor och fin kyrka

Kommentarer
Postat av: Ann-Mari

Hej Joakim.



Vad vi förstår så har du det väldigt bra, kul att följa din sida och se allt som händer. Du har hunnit med mycket på dina 3 veckor. Lycka till med skolan och allt annat.

kramar från Ann-Mari & Göran.

2009-01-27 @ 07:32:52
Postat av: malin

jag forstar inte va du har kvar att 'fixa'? menar du typ bank och sant? haha. :)

2009-01-27 @ 15:45:37
URL: http://publishmylove.blogg.se/
Postat av: Dennis

hej :D



maten såg god ut :P smakade det bra? det går itne att titta på youtube klippet! står att det är avalible for your country xD hoppas du mår bra! vi hörs lite senare! puss och kram!

2009-01-27 @ 17:34:52
Postat av: mamma

I svenska kyrkan jobbar en präst från Borås tror jag.Känn ingen stress med att göra en massa saker du har ju tid på dig,ta det lite lugnt o vila dig.saknar dig kram mamma

.

2009-01-27 @ 22:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0