"One nacho combo, please"

En artist som varit med i gemet länge och har många bra låtar. Bara att välja någon av dem då de flesta är lika bra och han kommer att återkomma :P



Fredags morgonen blev lite annorlunda då den yngsta hade en liten minikonsert på sin skola. Så blev att följa med föräldrarna lite tidigare till skolan och titta, han gjorde bra ifrån sig. Tog det lugnt på förmiddagen, ringde hem, fixade med saker och utforskade lite nya områden :P Sen på kvällen efter jobbet så åkte jag och en annan au pair från området in till New Rochelle, som inte ligger långt ifrån Larchmont, och tittade på bio. Var tänkt att fler skulle hänga på men de fick förhinder. Blev Gran Torino och var min första bio i USA :P hehe...det är verkligen stort och fint deras biografer!! Prövade även på lite klassisk amerikansk "biomat", natchos med ost. Var en väldigt bra film som hade det mesta...Clintan är ett säkert kort :) Tittade runt lite efter filmen och såg att det finns mycket annat man kan göra där som man får ta andra helger!! Skönt att veta vad man kan göra på helgerna och fördriva tiden med.

Upp klockan 8am på lördagen, liten sovmorgon, för att ta den yngsta till sin hockeyträning. Efter det hem en kortis innan vi drog vidare till fotbollsmatchen han hade. När jag kom hem så visade jag hela familjen scenen som jag hade i "Selma" med min replik mot Helena Bergström. De tyckte det var roligt, att jag var bra samt framgångsrik..hehe :D
Sen har jag spänderat resten av dagen i NYC med några au pairer :P Blev shopping i SOHO vilket inte var planerat då jag skulle köpa saker på 5 Ave men får bli en annan dag. Senare på eftermiddagen så mötte vi upp två andra au pair som jag inte träffat innan. Vi alla gick och åt, jag på New Yorks största McD, som var första gången jag gjorde det. Var ganska bra pris och smakade liknande som hemma..inte stor skillnad tycker jag. Sen gick vi vidare för att se en film...blev Inkheart. Också en bra film som jag rekommenderar och jag prövade lite nytt "biomat" också. Men jag har fortfarande några filmer jag vill se som jag måste göra innan de slutar att visas samt att det kommer några framöver som jag ska se med :D Tog näst sista tåget hem och fick gå från tågstationen, dock med sällskap en bit av vägen. Fixat med sakerna jag köpt samt skrivit i bloggen...ska lägga mig när jag är klar här. Sova ut lite imorgon så får man se vad New York har att erbjuda en söndag :P Hehe....

Good night...

Konserten

Biografen

Gran Torino

Natcho combo :P

Ishallen där jag och den yngsta spelar.



Inkheart

Biomat:P

Kommentarer
Postat av: Alexander ( Brother)

Måste vara grymt att gå på deras biografer :) nice jocke hehe vill oxå titta :) låter som du har fullt upp att göra gott :) väntar på mer info ;) ciaooooo besos

2009-01-25 @ 10:44:02
Postat av: mamma

vilka fina biografer!nachosen såg goa ut.du verkar ha kul,o duktig på att hitta nya kontakter.Miss you.

2009-01-25 @ 11:45:44
Postat av: Frida

Hejsan :)Väldigt fina biografer det där :) Trots att det är kul att gå och kolla på när barn spelar oså så tycker jag ändå synd om dig att gå upp så tidigt på en lördag!:D Plus att jag tycker att du kan ringa mig snart :)En liten minut...:P (det blir ca 2 sek :P) haha, det har jag räknat på! ;) puss!

2009-01-25 @ 22:03:34
Postat av: Anonym

hoppas du har det bra.. massa bio:) hehe. alltid kul med kommentarer från dig hörrö. kram

2009-01-26 @ 21:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0