NEW YORK, NEW YORK =)

Ja da var jag famme i New York och pa Au Pair skolan som ligger pa Long Island. Fullt upp pa dagarna och sen jag kom sa inte haft nagon tid till att skriva men offrar min luch nu..hehe. Darfor for att lugna mig lite och slappna av blir det en av mina favvo latar , och vidare info an namn pa lat och artist tycker jag inte behovs....vilket ni kommer forsta efter ni lyssnat pa laten :) Jag presenterar for er, Sasha - If you belive.


Blir ett lang inlagg idag som jag ska forsoka fa en bra struktur pa for er som kanske inte orkar eller vill lasa allt :P

Mandag 5/1-09: Det var till att ga upp tidigt for att dubbelkolla allt innan avresa hemifran klockan 0730 for att hamta upp resten av sallskapet i boras for avfard till Landvetter. De som foljde med var mamma, pappa, Janne, bror, Isabella och Junior :) Tack for sallskapet!!
Val pa Landvetter var det ganska mycket att gora och fixa med. Min reskamrat som ocksa ska vara Au Pair och akte fran Landvetter var lite sen men allt gick bra och hon kom i tid tillslut. Flygresorna fran Landvetter till Frankfurt och fran Frankfurt till New York gick bra men var som vanligt sena. I Frankfurt blev det ocksa en vantan i ca 4 timmar....men var skont med lite lugn pa ett satt med!! Vi landade exakt klockan 8 pm i New York ( 02:00 i Sverige) och hade da varit pa resande fot i ca 15 timmar. Effektiv flyg tid pa 11 timmar....lite ont i rumpan :P
Pa JFK var det ganska langa koer till vaskorna samt de sakerhetskontroller som man fick gora. Och de som jobbar dar sag ju itne allt for glada ut. I alla fall sa gick aven dessa saker bra och vi blev upphamtade av Cultural Care som korde oss till skolan. Tog ungefar en timma att komma fram och man fick sig en forsmak pa hur det ar i New York City, och jag gillar forsta intrycket. Sa otroligt stort att det ar svart att ta in pa en gang....och vissa saker ar verkligen som det ser ut i ex Cops...hehe. Sedan tyckte jag att de gula taxibilarna samt husfasader var storre av vad de sag ut att vara i TV.
Vi kom ganska sent till skolan, vissa hade kommit tidigare och det var de som kom efter oss ocksa. Vi fick snabb info samt pizza som var v'ldigt flotig, men hungrig som man var klaga man inte da :) Snabbt till rummet med tre andra killar for att sova fyra timmar innan uppgang.

Tisdag 6/1-09: Uppe tidigt, overdrivet tidigt skulle det visa sig da man hade gatt om tid pa sig for frukost och fixa sig sjalv. Var lite roligt att alla i rummet vaknade innan klockorna hann ringa....alla var tydligen spannda infor dagen.
Maten ar generellt valdigt flotigt men personalen sager att det inte kommer vara sadan mat hos familjerna eller under aret. Full fart fran morgon till kvall ar det i en klass pa runt 35 st som alla ska vara i staten NY. Roligt och spannande att prata, lara kanna och umgas med folk fran andra lander och kulturer. Se hur de ar och hora om deras liv. Blev en sen kvall da dessa samtal far en att glomma tiden!

Idag ar det samma som igar....men har som sagt sprungit ivag pa lunchen, som slutar om 8 minuter nu, for att uppdatera bloggen for eran skull dar hemma =) Bilder kommer nar jag ar hemma hos familjen och har mer tid. Har aven pratat med familjen, som ringde till skolan samt fatt ett paket :) Var godis, ett kort, en SNYGG keps och ett telefonkort for att ringa hem. Mycket bra och fina saker!! Blir antagligen en lang kvall idag med....far dra mig nu men skriver nog nasta gang hemma hos familjen da bilder aven kommer.

Good evning at home....

Kommentarer
Postat av: mamma

jag tänkte satt på datorn tidigare men vi åt mat ,då kanske vi hade kunnat prata men jag förstår att du varstressad.Tack för att du tog dig tid att skriva du har ett stort hjärta som tänker på oss trots att du själv har fullt upp.om jag förstått rätt så är allt stresigt men bra hitils.Snällt av familjen att höra av sig o ge dig presenter.Har ni bestämt tid nu om när de ska hämta dig?Älskar dig min prins.Kram mamma.

2009-01-07 @ 19:32:48
Postat av: Alexander

Tjaaaa brorsan =) Faan va gott att allt e bra med dig och att allt funkar som det ska =). Kan tänka mig att det e stort som faaan där heheheh. Sitter med isabella och junior nu och lyssnade på din låt =) gillar den med ;) Hoppas att det fortsätter så här och uppfylla dina förväntningar =) Vi kommer snart ner, oss kommer du inte ifrån HAHAHAHAH. Ciaooooo



Ps isabella och junior hälsar till dig med ds



pusss

2009-01-07 @ 20:00:07
Postat av: Alexander

Tjaaaa brorsan =) Faan va gott att allt e bra med dig och att allt funkar som det ska =). Kan tänka mig att det e stort som faaan där heheheh. Sitter med isabella och junior nu och lyssnade på din låt =) gillar den med ;) Hoppas att det fortsätter så här och uppfylla dina förväntningar =) Vi kommer snart ner, oss kommer du inte ifrån HAHAHAHAH. Ciaooooo



Ps isabella och junior hälsar till dig med ds



pusss

2009-01-07 @ 20:01:32
Postat av: Alexander

Tjaaaa brorsan =) Faan va gott att allt e bra med dig och att allt funkar som det ska =). Kan tänka mig att det e stort som faaan där heheheh. Sitter med isabella och junior nu och lyssnade på din låt =) gillar den med ;) Hoppas att det fortsätter så här och uppfylla dina förväntningar =) Vi kommer snart ner, oss kommer du inte ifrån HAHAHAHAH. Ciaooooo



Ps isabella och junior hälsar till dig med ds



pusss

2009-01-07 @ 20:03:06
Postat av: Alexander

Tjaaaa brorsan =) Faan va gott att allt e bra med dig och att allt funkar som det ska =). Kan tänka mig att det e stort som faaan där heheheh. Sitter med isabella och junior nu och lyssnade på din låt =) gillar den med ;) Hoppas att det fortsätter så här och uppfylla dina förväntningar =) Vi kommer snart ner, oss kommer du inte ifrån HAHAHAHAH. Ciaooooo



Ps isabella och junior hälsar till dig med ds



pusss

2009-01-07 @ 20:03:15
Postat av: Alexander ( Brother)

Tjaaaa brorsan =) Faan va gott att allt e bra med dig och att allt funkar som det ska =). Kan tänka mig att det e stort som faaan där heheheh. Sitter med isabella och junior nu och lyssnade på din låt =) gillar den med ;) Hoppas att det fortsätter så här och uppfylla dina förväntningar =) Vi kommer snart ner, oss kommer du inte ifrån HAHAHAHAH. Ciaooooo



Ps isabella och junior hälsar till dig med ds



pusss

2009-01-07 @ 20:04:26
Postat av: Alexander ( Brother)

Tjaaaa brorsan =) Faan va gott att allt e bra med dig och att allt funkar som det ska =). Kan tänka mig att det e stort som faaan där heheheh. Sitter med isabella och junior nu och lyssnade på din låt =) gillar den med ;) Hoppas att det fortsätter så här och uppfylla dina förväntningar =) Vi kommer snart ner, oss kommer du inte ifrån HAHAHAHAH. Ciaooooo



Ps isabella och junior hälsar till dig med ds



pusss

2009-01-07 @ 20:04:31
Postat av: Alexander ( Brother)

Tjaaaa brorsan =) Faan va gott att allt e bra med dig och att allt funkar som det ska =). Kan tänka mig att det e stort som faaan där heheheh. Sitter med isabella och junior nu och lyssnade på din låt =) gillar den med ;) Hoppas att det fortsätter så här och uppfylla dina förväntningar =) Vi kommer snart ner, oss kommer du inte ifrån HAHAHAHAH. Ciaooooo



Ps isabella och junior hälsar till dig med ds



pusss

2009-01-07 @ 20:05:09
Postat av: KIM

HejJoakim!Det var roligt att läsa hur du har haft det dom första dagarna. Att du tar dig tid att skriva när du har ett pressat program visar vilken underbar son man har.Jag tyckte låten var en härlig ballad,hoppas att vi kan prata på Skype när du kommer till familjen.Puss och kram pappa

2009-01-07 @ 20:39:47
Postat av: mamma

hej nu är det morgon o dax att gå ner o cykla några minuter innan duschen det ko lite snö härom dagen o inatt har det varit kallaste natten ca 14graderminus.Älskar dig jag pratade lite med Frida igår hon läste din blogg.Puss o kram.

2009-01-08 @ 06:31:55
Postat av: Jannica

New York är en fantastisk stad, världens bästa enligt mig! :) Förhoppningsvis kommer du gilla den med! Dock måste jag erkänna att jag inte var så imponerad första gången jag åkte dit (var trött, led av jet-lag, det regnade och mörkret föll på m.m.). Men det är lite som sushi: man kanske inte är så imponerad i början men efter ett par gånger är man fast, besatt! ;)

2009-01-08 @ 06:41:56
URL: http://missjannica.blogg.se/
Postat av: Jonas (sthlms-kompis)

Låter grymt spännande och kul ! :) Skönt att allting gått så bra oxå =)

Kram Jonas

2009-01-08 @ 07:31:37
Postat av: Anette

Hej Snygging.Skönt att du är välbehållen och att allt gått bra.Vi tänker på dej.Va nu rädd om dej och ha det så bra.Massor av kramar från oss..Anette,Rebecca + Anettes mamma Inger

2009-01-08 @ 09:22:02
Postat av: carolin

vad kul :) kommer ihåg stressen på skolan men man känner ju att man lever! antar att du är nervös för att träffa familjen? annars kommer du vara de när du åker buss dit ;D

2009-01-08 @ 16:03:34
URL: http://www.metrobloggen.se/wildenius
Postat av: Frida :)

Hello you :) Jag har skickat ett mail till dig, så kolla din inkorg när du hinner :) puss puss :)

2009-01-08 @ 20:23:20
Postat av: Frida

Hello you :) Jag har skickat ett litet mail till dig, så kolla din inkorg när du hinner :) Puss puss :)

2009-01-08 @ 20:30:30
Postat av: carin

Välkommen till New York! Hoppas du får en kul vecka där och ett bra mottagande av familjen sen! Lycka till!

2009-01-09 @ 06:09:08
URL: http://carinmec.blogg.se/
Postat av: mamma

Hoppas att allt är bra.o att du trivs.Det är ju idag du ska hem till familjen.du får hälsa.Saknar dig o hoppas vi kan prata snart.kram.

2009-01-09 @ 06:30:15
Postat av: Rebecca

hej joakim!=)



hoppas allt är bra i new york. och jag hoppas du kommer att trivas där du är just nu många kramar från Anettes dotter Rebecca=) kram

2009-01-09 @ 09:46:19
Postat av: mamma

nu vill jag prata med dig saknar dig så jag blir tokig,älskardig min alldejes egna prins.kram mamma.

2009-01-09 @ 20:58:47
Postat av: KIM

Hej Joakim! Hoppas allt är ok med dig och att du har kommit till familjen. Vi får höras när du har har kommit iordning med allt.Puss och kram farmor hälsar.

2009-01-10 @ 11:34:28
Postat av: KIM

Hej Joakim! Hoppas allt är ok med dig och att du har kommit till familjen. Vi får höras när du har har kommit iordning med allt.Puss och kram farmor hälsar.

2009-01-10 @ 11:35:24
Postat av: Ann-Mari

Hej Joakim.

Hoppas allt är väl med dig. Hör av dig till mamma jag vet att hon längtar efter det. Hon saknar dig så mycket.



Kramar från moster Ann-Mari.



2009-01-10 @ 21:50:56
Postat av: amanda

haha, ja. larchmont är ju inte så långt bort. Förresten har du pratat med en kille som heter magnus? han bor också i larchmont och är au pair :) hur känns allt so far?

det känns lite bättre idag faktiskt. pratade med min värdmamma ikv och det hela kan nog reda upp sig ändå. tro det eller ej. ha det så bra! kram

2009-01-11 @ 06:00:05
URL: http://alltsomarmitt.blogg.se/
Postat av: mathildak

det verkar som att det går bra och det är skönt att höra. det var ju det jag sa:D

ta hand om dig och hör av dig när du har tid.

kramkram

2009-01-15 @ 00:23:11
URL: http://mathildaknutsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0