My first weekend in NYC :P

Här kommer en svensk låt igen. En grupp som har gjort många bra låtar....kommer mer av dem längre fram :)


Jag fick en liten sovmorgon på lördagen. Började först vid 8am (08:00) för att ta den yngsta pojken till en hockeymatch och sedan en fotbollsmatch. Mamman följde med mig till hockeymatchen som var först för att visa mig vägen till ishallen. Hon gör alltid det första gången..är bra och känns bra. Gjorde lite anteckningar som jag kan ha som stöd nästa gång. Matchen förlorade de tyvärr med 0-3 men var en jämn match spelmässigt och kunde likaväl slutat 3-0. Pojken gjorde bra ifrån sig med som resten av laget hade de inte turen på sin sida och fick aldrig in pucken trotts bra chanser. 
Sen skulle jag köra honom till fotbollsmatchen inte långt efter. Jag har varit där några gånger så jag vet vägen vilket gjorde att jag kunde och fick åka själv. Allt gick som det skulle och jag kände igen mig MEN.....när jag skulle ta exit 8 så kände jag inte längre igen mig. Jag fortsätte lite till men körde sedan av för att fråga efter vägen. När jag skulle försöka komma tillbaka så missade jag den vägen jag skulle ta och var helt plötsligt på väg mot NYC :O Men med lite skicklighet och mycket tur (måste jag nog tyvärr erkänna) så hittade jag rätt vägar. Frågade mig fram lite till och sedan var vi på rätt väg :P Kom 10 min sent till matchen men gjorde inget för de vann med 8-1 eller något sådant.
Tydligen blev den vägen jag åkte på, två vägar och jag skulle hållt till höger, vilket jag inte gjorde. Är faktiskt lite skrämmande att om man missar en avfart eller något annat så kan man komma så mycket vilse i USA. Vägar överallt med mera!!
I alla fall så begav jag mig in till NYC efter att jag slutat vid 1300 (1pm) med en tjej som gick i min klass på skolan och bor nära. Vi hade tänkt att kanske gå på Madame Tussauds men blev inte att vi gjorde det. Vi valde att bara gå runt och se oss omkring och försöka lära oss gatorna samt avenyerna. Vi gick in i olika affärer och shoppade lite. Jag köpte några presenter samt tittade på andra som jag ska diskutera med respektive hemma om. Det var så kallt så vi stannade inte jätte länge men gick mycket och var i många affärer och då hade vi bara gått på två avenyer och några gator...hehe. Hemma igen gjorde jag mig redo för att gå ut. Blev medbjuden att gå ut i NYC av några andra Au pairer i närheten. Hade en kort förfest innan vi tog tågen in. Sedan fortsatte vi med tunnelbana till klubben vi skulle till som ligger på first street and second ave. Det var bra och fint där...bra musik och mycket folk med. Men runt 3 på morgonen, en timma innan de stänger, var jag tvungen att gå hem med en annan från våran grupp som hade fått lite för mycket "saft" :P Problemet är bara att sista tågen hem går 01:56, villket vi visste och nästa går 05:30. Personen jag tog hem i fråga med hade tappat sina pengar samt tågbiljett så hon sa att vi skulle ta taxi hem. Var skönt att lägga sig väl framme...de övriga kom sedan runt 06:30 hehe.

I morse när jag vaknade såg jag att någon eller jag hade spilt på min tröja :/ Men men ska tvätta mina kläder imorgon så hoppas att det går bort. Annars så finns det ju som sagt många affärer att välja bland :P Tog det lugnt på dagen...hade kanske tänkt att åkt in till NYC idag med men var dels lite trött från gårdagen samt att det var så kallt så ville inte gå runt länge i det vädret. Blev tillslut att jag åkte iväg med en annan au pair jag snackat lite med till White Plain som inte ligger jätte lång ifrån där jag bor. Hon visade mig runt lite vilket var bra och roligt. Alltid roligt att vidga sina vyer så att man har mer saker och alternativ att välja på. Sen åkte vi och åt på ett nytt ställe för mig. Skoj det med och prova nya saker och ställen..dock inte ätit amerikansk hamburgere vad det gäller Mc, Burger King med mera...finns ju en del att välja på vad det gäller det. Hemma har jag tagit det lugnt och fixat med bloggen. Ska nog sova snart nu med...ny vecka så vill vara utvilad.

Good night...

Tågstationen

Kommer nog bli lite köpande där :P

Rockafeller Center

Rockafeller Center

NBC studion :)

Spelas många konserter där..

Mitt nya puzzel....

Så kan det gå!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Låter som fortsatt coolt o spännande :) Keep going strong ! ;)

2009-01-19 @ 15:48:35
Postat av: Anonym

kan forsta de! ar grymt avundsjuk pa dig att du bor sa nara new york. ja vill med!! verkar som du har det jatte roligt vilket ar super bra! kul att du kan ga ut med, hade med viljat prova pa de. men far aka tillbaka till staterna nar man ar 21 :P haha. jag hade garna viljat ta taget in till ny en helg. ha de bra. kramkram

2009-01-19 @ 16:32:16
Postat av: malin

det over ar fran mig. haha

2009-01-19 @ 16:34:35
URL: http://publishmylove.blogg.se/
Postat av: mamma

om du pusslar det i usa får du inte hem det.Tröjan ser inte så vacker ut längre.Roligt att du har kompisar där du är,fina bilder du tagit.kram

2009-01-19 @ 20:07:00
Postat av: malin

hade varit grymt kul! jag och petra har snackat nu och vi ska planera en tripp i februari till NY :) du ar sjalvklart inbjuden :) vi ska kolla upp vandrahem och sant. kommer bli hur kul som helst. :) hoppas du har de bra. kram

2009-01-21 @ 01:39:30
URL: http://publishmylove.blogg.se/
Postat av: Alexander ( Brother)

Mer av det som du har spillt ;) heheheheh kommer snart brorsan :) bessos ciaooooooooo

2009-01-22 @ 13:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0