Hockey again :D

Ett otroligt bra band med en bra sångare. Passande så har de en låt som är väldigt förknippat med hockey, nu när jag börjat med det igen, fast i USA :D



Tisdagen var ganska lugn och gick även den bra. Upp, frukost och köra. Sedan är jag ledig från ca 0900 till 1500. Under denna tiden äter jag frukost, gör iordning mig mer och under dessa första dagarna har jag ringt hem och kört/gått runt området och i "down town" för att lära mig mer. Larchmont är ju ganska litet och har inte många affärer...men ändå har jag lyckats att spändera flera timmar på att gå runt och titta i affärer:P Tänk er mig i Manhattan då :D Jag har redan köpt två presenter till någon lycklig där hemma, och ett nytt par örhängen för mig själv, Dessa är är mindre än mina förra, tror det blir bättre. Men jag har kvar de andra ifall det inte blir bättre samt för att kunna byta då och då.
Sen är det dax att börja jobba igen. Hämtar upp dem och kör hem dem där de får lätt mat. Se till att de gör sina läxor, som kan vara jobbigt med den äldre av dem...men han gör det tillslut. De båda spelar ett dataspel så de vill vara där så mycket som möjligt. Jag förstår dem men det får inte gå ut över studier...och det gör det väl inte heller på ett sätt  tror jag. Jag kör den som behöver det till träning och andra aktiviteter samt hämtar dem och även mamman innan jag slutar runt 2000-2030. Innan det brukar jag förbereda inför morgon dagen med lunchpåsar och så..
Själv blir det ingen vila på ett sätt då det finns mycket att göra nu ibörjan. Idag hade vi vårat första LCC möte, där man träffar alla andra Au Pairer i samma område. Dock bara de som åkt med Cultural Care. Det var trevligt, kanske för att jag var ensam kille bland alla tjejerna tro?! Nä..skönt att komma ut och träffa folk, som är i samma situation som en själv!! Det var två från skolan som bor i närheten så det var roligt..försöka ta kontakt någon dag. Sen är det att kolla runt internet, prata med folk med mera innan man lägger sig.



Idag har det skett mycket dock...fast ändå inte:P hehe....morgonen var som vanligt. Jag fixade idag på min lediga tid bibliotekskort, vilket är bra att ha som Au Pair, och passade på att låna en DVD. Man kan ju inte hålla på varje dag utan får bli att ta det lugnt med en DVD med snart :P Sedan gick jag och köpte de presenterna som jag nämde innan, som jag redan hade lagt undan dagen innan. De hade 20% rea samt att de glömde att slå in en sak för $ 28 så det blev ett väldigt bra köp för mig :D Sedan åkte jag runt och gjorde lite ärenden med en svensk tjej som kom samtidigt som mig och bor nära.
Hehe...sen började allt. När jag skulle hämta upp den äldsta pojken så startade inte bilen när vi skulle åka. Tydligen har bilen krånglat lite det senaste :/ I alla fall så fick vi gå hem, ungefär 20 min, och det var KALLT. Vädret är lite konstigt här i NY. Det är kallt men samtidigt varmt...när det snöat så börjat det smälta och sedan blir det jätte kallt så det blir halt, stora istappar överallt samt snön får en grispig yta :P Detta innebar att det blev ganska lugnt hemma eftersom vi inte kunde åka på de träningar som de hade, den ygnsta skulle ha två hockeyträningar på raken. Men tillslut blev det att vi tog taxi ner så att han var med på den andra träniningen. Sedan hem efter....och sedan åkte jag ner igen för att spela min "Pick-up" hockey. Hade samma chaufför två gånger :P Det var väldigt roligt att spela igen, samt att få ha spelat på en liten rink :D Man märkar verkligen skillnad, mycket snabbare spel. Plus att jag inte har tränat på ett tag så blev trött väldigt fort men kommer bli bättre framöver. De var i alla fall väldigt trevliga och hjälpsamma. Kostar $ 25 dollar varje gång och är en gång i veckan, onsdagar. Är inte så farligt...blir lagom och bra med en gång i veckan.
Sen håller jag redan på och tittar på olika kurser jag ska ta på ett collage ganska nära som ska vara det bästa runt om. Så måste göra ett test samt anmäla mig senast fredag då de startar nästa vecka. Mycket på en gång men dels skönt att få det gjort samt bra att få se mig omkring direkt samt träffa nya människor. Kommer behöva ta en till kurs sen någon gång under året, minst.
Gör bloggen nu men ska sova snart..skönt!!! Blir att sova lite på förmiddagen imorgon med...sen kommer jag nog att sova till minst 1200 på lördag och söndagar. Såvida det inte funkar med jobbet eller är något speciellt i NYC:

Good night...


Hehe...nu trodde nu säkert att det var över men har fortfarande lite bilder kvar från NYC som jag tänkte lägga upp. Sen blir det ju lagom med helg då jag åker in och tar nya till er nästa vecka ;)

Alla döda från 9/11

Alla döda från 9/11

Alla döda från 9/11

Alla döda från 9/11

Alla döda från 9/11

Alla döda från 9/11

Alla döda från 9/11

Ta denna byggnad x 2 så har ni World Trade Center.

Kommer det att se ut sedan.

Dessa sex kom inte tillbaka från en lokal brandstation.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Jag blir allt lite avis på dig.. låter grymt spännande och kul där borta :) take care!

2009-01-15 @ 15:00:17
Postat av: mamma

jag är så stolt över dig.Glad över att du inte är rädd för ta för dig o prova nya saker,som att ensam ta dig till hockeyn o spela där.Hemskt med alla döda,så otroligt många.Vi ska ju prata i telefon sen,jag väntar,Älskar dig,kram.

2009-01-15 @ 16:03:44
Postat av: malin

haha :) jaa de tycker ja verkligen. vi far prata mer om de. haha aa jag ar vall bra pa de. eller jag vet inte. ska fixa petras ikvall :) ha de bra. kram

2009-01-15 @ 19:16:57
URL: http://publishmylove.blogg.se/
Postat av: KIM

Hej Joakim! Hoppas att allt är ok med dig,det var surt att inte bilen funkade hoppas att familjen har fixat den nu. Roligt att du har börjat spela hockey där så du kan behålla din sexiga kropp.Det var fina örhängen du har köpt,dom kan du ha på dig på Oscarsgalan.Jag är fortfarande hemma och har tråkigt men förkylningen börjar ebba ut nu,farmor hälsar hon är så stolt över dig.Puss och kram älskar dig Jocke.Pappa

2009-01-16 @ 10:35:47
Postat av: KIM

Hej Joakim!Hoppas att allt är ok med dig i kyliga NY,det var surt att bilen krånglade hoppas familjen har fixat den nu.Roligt att du har börjat med hockey där så du bevarar din sexiga kropp.Fina örhängen du har köpt,dom kan du ha på Oscarsgalan sen(roligt att skoja).Jag är fortfarande hemma och har tråkigt men förkylingen börjar ebba ut nu,farmor hälsar hon är så stolt över dig.Puss och kram älskar dig Joakim.Pappa

2009-01-16 @ 11:14:24
Postat av: Alexander ( Brother)

Grymma ställen du har varit på :) e så avundsjuk på dig :) men snart kommer jag med :) pussar ciaooooooo

2009-01-22 @ 13:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0