Happy New Year :D

Ja, nu har vi skålat ut 2008 och välkomnar 2009 med öppna famnar :D Låten är given och ABBA får än en gång visa varför de är så stora som de är. Till er alla vill jag även säga: Carpe diem.


Måndagen var en lugn dag. Min morbror fyllde 50 år så grattade honom samt ringde till Lufthansa för att bekräfta min biljett samt fråga lite angående packningen. Allt var som det skulle men fick senare reda på att en av de två tjejer som ska också ska åka från Landvetter med mig inte kommer att åka då. Detta för att hennes värdpappa i USA fått sparken så nu hade de inte råd med en Au Pair :( Jätte tråkigt och jobbigt men hon skulle söka efter en ny familj så hoppas att hon hittar en snabbt och kommer iväg!!
Denna händelsen fick mig att tänka på en sak, som jag faktikst inte alls haft en tanke på men som man borde!! Vad ska man göra ifall man sagt upp sig från sitt jobb med mera och man inte kommer iväg i sista stund, precis som det hände för denna tjejen? Personligen tycker jag att om det inte beror på en själv så borde man få en ersättning från den organisation man åker med. Vet inte om det är så idag men borde vara att man skriver på ett kontrakt som säger att man har en säkerhetsgräns på kanske 4 veckor innan resan. För rent teoretiskt är det ju organisationen man är anställd av som sedan "hyr" ut en till en viss familj/arbetsgivare.

Jag hade träning både måndagen och i tisdag men var inte på någon av dem då jag inte har någon lust för det nu, inte tid och så är det lite oseriöst nu under speluppehållet. Istället var jag hemma hos en kompis i Alingsås och hans tjej tillsammans med Frida och spelade spel samt åt Thai mat. Det var trevligt och god mat :) Fick betala 5kr i avgift på restaurangen för att det kostade under 100kr. Men jag har fått reda på att om man betalar med Visa, som jag gör, så ska man aldrig betala någon avgift när man betalar med kortet. Skulle ha sagt till dem men orkade inte då jag inte kommer att äta där igen på väldigt länge så bara jobbigt att starta en diskussion. Men om det är ett ställe som man äter ofta på så skulle jag och tycker att ni andra ska säga till. Rent teoretiskt är det dyrare för restaurangen att hanter sedlar men inget de tänker på då kortets kostnader inte är "synliga". I alla fall så kan ni säga ifall de försöker få er att betala ändå att om ni går och säger till en bank att de tar avgift så kan de komma att förlora sitt tillstånd att ta betalt med kort!! :D

I går var det mycket fixande hemma inför nyårsfesten och gästerna som skulle komma. Allt gick som planerat och Frida var en klippa som ordnade med mycket och gjorde det med bravur :P Tyvärr blev en gästerna sjuk precis innan han skulle ge sig av till mig så han kunde inte komma tillsammans med sin sambo (Johan och Sarah). Men vi blev tillslut 15 stycken, det var folk från min familj och släkt och vänner. Festen blev hur lyckad som helst och vi hade super skoj....tror de andra skulle isntämma på det !!:D Kommer lite bilder från tillställnignen längst ner, när ni sett dem förstår ni vad jag menar ;)
Mitt nyårslöfte är/var att jag bara skulle äta godis på lördagar eller vid speciella tillfällen samt börja träna igen. Höll det tills ikväll då jag kom på att det bästa är om jag skjuter fram det till den 5 jan då jag åker till USA. Detta av två anledningar....ett är att de inte finns samma godis i USA som hemma samt inte är lika gott. Plus att det är först i USA som jag har möjlighet att börja träna på gym så lika bra att ta allt samtidigt :P

Idag har jag tagit det lugnt hemma, haft middag med min moster och hennes man, hjälp pappa med sin MP3 och vinkat av Frida vid tåget. Även börjat att plocka fram lite smått av sådant som jag tänkt ta med mig till USA. Först när jag har framme det mesta kan jag börja packa så att det blir bra gjort. Blir att fortsätta med detta mesta dels av tiden som är kvar...

Good night...

Isabella, bror och Pato

Mamma, Dennis, David och Sandra

Janne

Pappa och Frank

En raket :)

Jag

Tårtorna

Frida, Sandra och David festar loss...

Kommentarer
Postat av: lotta

kram

2009-01-02 @ 23:59:18
Postat av: Fanny

Hej! Ursäkta att jag inte har svarat, men har haft fullt upp hela tiden.. När är det du åker?

Vad är det för idéer du har? Du kan väl maila mig :)

2009-01-03 @ 14:48:37
URL: http://fashionfun.blogg.se/
Postat av: emmy

god jul och gott nytt år på dig. kul att du gillar bloggen!

2009-01-03 @ 17:38:56
URL: http://emmyliedbergius.blogg.se/
Postat av: Ann-Mari Swahn

Hej Joakim.

Vilken fin sida du har gjort. Jag kommer att besöka sidan ofta.

Lycka till i USA.



Kramar från moster Ann-Mari & morbror Göran.

2009-01-06 @ 15:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0