Första arbetsveckan över...

...och jag lever än, GOOD :D hehe...Med tanke på att det är fredag och helg så blir det lite mer tryck i era högtalare då ni kanske läser samtidigt som ni förbereder er inför ugång?! En bra och klassisk grupp som bjuder på en låt med bra tryck och skön rytm :P



Så kom också torsdagen efter onsdagen....fast var inget nytt ;) Jag slapp ta pojkarna till skolan då "min" bil inte funkade utan väckte dem och såg till att de kom iordning. Dagen fick jag spendera hemma, men det var lika bra det. Skönt att ha en anledning till att ta det lugnt. Jag fixade iordning lite med papper, valde ut vilken kurs jag ville gå och sov även två extra timmar då det blev sent i onsdagskväll. Jag fick även mitt första brev i USA :) Hehe..var ett studentkort som ger rabatt på vissa ställen som jag köpte innan jag åkte. Tiden flyger förbi så hinner inte göra allt man tänkt sig...sen är ju jag en tidsoptimist också :D
Gick och hämtade den yngsta från skolan, tog bara fem min att komma fram så blir att gå hela sommaren sen. Kan vara skönt!! Ingen av pojkarna hade någon aktivitet så var bara att fixa mat och se till att de gjorde sina läxor.

Idag fredag så hade jag ingen bil heller. Var tänkt att vi skulle fått bilen igår men mekanikern hann inte med eller något sådant så fick bilen ikväll istället. Men idag behövde inte värdföräldrarna inte bilen så jag körde den ena pojken till skolan tidigare då han skulle öva på sitt instrument. Sedan körde jag värdföräldrarna till tågstationen. Åkte snabbt till det College som jag tänkt att studera på och det är verkligen fint, får fixa bilder nästa vecka. När jag kom dit så var mitt första och andraval vad det gällde kurser fulla :/ Men inte så svårt att förstå då registreringen stängde den 9 januari....samma dag som jag kom till familjen. Men det blev i alla fall "Vocabulary and culture" genom filmer, serier och böcker. Jag blev hämtad av en tjej från området som bjudit med mig till fika med två andra tjejer. Det var trevligt och skönt att träffa andra som är i samma situation som en själv. När jag kom hem så hade jag fått mitt andra bra :D Denna gången var det ett mycket viktigare papper. Det var mitt Social Security Number. Med detta kunde jag åka ner till banken och öppna ett bankkonto. Vilket jag gjorde direkt. Så hann med att göra två stora saker innan det var dax att hämta upp barnen och åter igen göra mat åt dem och se till att läxorna gjordes. Var ganska lugnt och sedan hämta upp föräldrarna som sedan hämtade bilen, så nu kan jag röra mig fritt igen :D Fick min första lön också...vilket kändes skönt. Blir mödan lite mer värt om man säger så. Fick $ 180 jämt...vi har exakt $ 176,85 något i lön annars. Hade kanske tänkt hitta på något ikväll med de flesta var trötta eller redan borta så blir att lägga mig efter detta. Är själv trött så ska bli skönt att få sova 9 timmar :D Ska upp klockan 8am först imorgon:P Sedan är det mycket planerat inför i helgen med...eller haft i alla fall. Får väl se hur det slutar...

Good night...

Lite bilder från när jag var i "down town"...klockan funderar jag på att köpa. Kommentarer på den?

En Ekorre som jag kom nära i stan.

En klocka jag funderar på att köpa.

Baksidan

Kommentarer
Postat av: malin

later som om du har fixat allt man behover. har typ inte fixat natt nar det galler college/bank. haha! nar du gar in pa blogg.se sa ser du till hoger en spalt med en massa bloggar sa gar du in pa designadinblogg (eller natt vet inte om den heter sa) men med den hjalpen ar det jatte latt att fixa bloggen :) kul att du hittat nagra att umgas med! och klockan va grymt snygg ;) take care. kram

2009-01-17 @ 04:47:03
URL: http://publishmylove.blogg.se/
Postat av: Jonas

Men Jocke då, har du kört sönder bilen redan :P

Klockan va lagom "bling bling" ;D den såg ganska pimpig ut men ändå med klass liksom :) Kör hårt! Kram

2009-01-17 @ 13:46:24
Postat av: Dennis

låter hur bra som helst ju ;) klockan va fin också! hoppas vi hörs snart! puss och kram

2009-01-17 @ 16:13:55
Postat av: mamma

Alltid lika roligt o läsa om vad du gör o hur du har det.Synd att det du tänkte välja vad det gäller skolan var upptaget,men det du nu valt blir säkert bra.Jag tycker också att klockan är fin,vi kan prata om den sen.Miss you.

2009-01-18 @ 07:08:59
Postat av: KIM

Hej Joakim!Hoppas att allt är ok med dig,kan läsa att du har inte har några tråkiga stunder på dagarna.Klockan var fräck och sportig,den passar dig.Idag ska jag gå och kolla på Bhc-Troja-Ljungby matchen börjar 16.00,första matchen jag går på sen bra länge.Puss och kram älskar dig Joakim.Pappa

2009-01-18 @ 11:35:50
Postat av: Anonym

2009-01-18 @ 17:35:52
Postat av: Alexander ( Brother)

Braaaaa borsan :) kör sönder ALLT HAHAHAHHAHAHAH :) BESOS CIAOOOOOOOOOO

2009-01-22 @ 13:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0