En vecka...

Ja, här kommer en bra och skön låt som jag lyssnade extra mycket på när jag åkte moped. Den kommer även väl till pass då det varit lite "ensamt" de första dagarna eftersom det mest blivit jobb, fixa och lära sig allt och området.  Men kommer bli bättre redan denna veckan..I know that!! Skönt att se att så många hemifrån läser och lämnar kommentarer, man känner erat stöd :) Tack!!


Söndagen var en ganska lugn dag. Jag fortsatte min "utbildning" hemma, i bilen och i området. Jag sov till 1200 eftersom jag var uppe sent natten innan och uppdaterade bloggen samt skrev/pratade med er där hemma. En av pojkarna hade hockeymatch och gjorde två assist då de avnn stort, han passar väldigt bra och är utöver det bland de bättre. Dock förlorade tyvärr NY Giants i NFL slutspelet mot Superbowl :/ Senare var det den andra pojkens tur att spela basket som de även vann stort :)

Idag var min första dag ensam :O Och det är nu en vecka sedan jag kom till USA. Har gått fort men också hunnit göra, se och varit med om mycket!! Men det har gått väldigt bra...kanske för bra. Hehe, hoppas att det kommer vara liknande jämt med sådan tur har man väl inte.
Tar upp pojkarna på morgonen, ger de frukost och kör dem till sina skolor. Sedan är jag ledig från 0900 till 1500 ungefär. Ska bara göra lite små saker under tiden..som idag tvättade jag en maskin av deras kläder. Jag pratade med pappa min vilket var trevligt...skönt att höra rösterna och svenska, hehe:P
Jag körde runt lite för att lära mig mer om området samt det som ligger lite längre bort. Var inne i en affär och köpte lite smått och gott. Roligt att vara i en affär som har nya saker än hemma! Fast kommer väl att sakna det snart dock..
Sedan hämtade jag upp pojakrna igen efter 1500 och tog hem dem där vi gjorde läxor och de fick mat. Sedan hade den äldsta tennisträning i 1,5 tim vid 1730 som jag och den yngre tittade på. Efter detta var det dax att hämta värdmamman och åka hem. Ge dem mat en gång till och fixa det sista samt förbereda inför en ny dag imorgon.
Inte allt för svårt faktiskt :D Men man ska inte ropa hej för tidigt!!

Good night...

Nu kommer lite mer bilder från veckan på Au Pair skolan...

De mexikaner som jag var mycket med under veckan :)







Från

Jag på

NYC älsta HipHop klubb

NYPD :P¨



Will Smith aktuell med ny film :D

Hehe :P

Kommentarer
Postat av: mamma

så roligt att se dina bilder,detgick inte att spela låten,jag kunde iallafall inte,det stod på engelska denna video kan inte spelas i ditt land.el så gjorde jag fel,skall prova sen,men gjorde som jag brukar.Ha det bra kram,vi hörs.

2009-01-13 @ 06:48:06
Postat av: Jonas

Roligt med lite bilder och skönt att allting fortsatt flyter på =)

hoppas d fortsätter så! Kram Jonas

2009-01-13 @ 14:19:31
Postat av: Janne

Hoppas att du trivs riktigt bra samt att allt fungerar med familjen o språk mm

Kram o Hälsning Janne

2009-01-13 @ 14:50:11
Postat av: KIM

Hej Joakim! Det var härligt att höra din röst när du ringde mig i måndags hoppas att resten av tiden hos familjen blir lika positiv.Roligt att du lägger ut bilder hela tiden väntar på att få se familjen,huset och ditt rum.Jag har varit hemma från jobbet idag tisdag blir hemma imorgon med(förskylning).Pussar och kramar älskar dig Jocke!Pappa

2009-01-13 @ 17:56:01
Postat av: Sofie

Hej!



Hur går det för dig? Trivs du i familjen? Känns det fortfarande som du är en främling i deras hus?



Är au pair livet som du hade tänkt dig?



Kramis

2009-01-14 @ 04:26:07
URL: http://amoralavida.blogg.se/
Postat av: mamma

hej Joakim jaj kom till Alex när du hade stängt av men jag är hemma nu.Vi hörs min prins.kram.

2009-01-14 @ 19:59:40
Postat av: mamm

jg var uppe flera gånger inatt men duvar aldreig inne jag kollar med janne imorgon när han på jobbet omhan ser när du är inne.Så kan vi höras då.kram

2009-01-15 @ 05:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0