En ny president :D

Idag blir det den amerikanska nationalsången då de fick en ny president idag. Som förhoppningsvis kan vara bra för hela världen. Tycker den har bra text och skönt röst/version på denna jag visar :P

 

Igår var barnen lediga från skolan då det var Martin Luther´s day här. Detta innebar lite annorlunda arbetstider men blev färre eftersom mamman också var ledig. Tog det bara lugnt...gick igenom lite på rummet, tittade upp gym som jag kanske ska börja på. Det som det verkar att det blir är jätte fint, stort och ganska nära. Bara $ 15 i veckan vilket inte är så mycket när man har $ 180 att spändera på vad man vill under veckan:P
Jag tvättade även för första gången mina kläder här i USA och det gick bra :P Man kan väl nästan säga att det var första gången överlag som jag tvättade mina egna kläder..hehe. Min LCC, person som ska se till att allt är okej under mitt år, var här för att ha ett oblikatoriskt möte/check så att allt var bra nu i början. Det gick snabbt och bra...som sagt så har min värdmamma redan fixat det mesta åt mig så. 

Idag var det en vanlig dag igen....fast inte exakt då USA fick sin nya president :P Efter att jag hade släppt av barnen på skolan så tittade jag på en film, som jag nu lånat i en månad men inte hunnit med, samt tittade på när Obama "tog över". Bilder från tv´n  ser ni under...var otroligt mycket folk!! Hoppas detta kan leda till något bättre för alla.  Jobbade under dagen och sen på kvällen gick jag och fikade med en au pair tjej som varit här i 5 månader. Hehe, jag har träffat en mängd olika au pairer under min korta tid här. Typ en ny varje dag..men bra att vidga sin vänskapskrets så man inte blir fast/bunden till bara en. Så stor man ensam där när den personen åker eller inte kan för att den ska vara med de andra kompisar den har. Fast man skulle nog få vara med i det fallet..men ändå! Sitter och gör min blogg nu men funderar på att kanske ändra tid då jag gör det...kanske skriva på dagen, dagen efter om vad jag gjorde. Har mer tid då och vill inte komma i säng försen på kvällerna för att orka upp/vara utvilad när jag går upp på morgonen.  Jaja...får räcka för idag.

Good night...Jag älskar och saknar er alla där hemma :D Och tack mamma för brevet...ska bli roligt att läsa igenom sidorna. Kommer att läsa allt, vilket jag normalt inte gör, bara för det var länge sedan jag läste BT :P
Sen får jag inte glömma Isabella som fyllde år "idag", grattis :D

Tv reklam

New Yorks borgmästare

och Bush

Flera miljoner besökare!!

Den nya presidenten :D

Kommentarer
Postat av: carolin

15 $ i veckan!?!? skit dyrt ju! blir 60 $ i mådnaden jag har betalat 95$ för tre månader då är det gym, simhall, alla "gympa pass" så du borde ju kolla andra ist? typ YMCA

2009-01-21 @ 16:33:31
URL: http://www.metrobloggen.se/wildenius
Postat av: mamma

har inte hört ifrån dig på 3dagar med idag så det var kul att läsa din blogg.Kul att brevet kom fram,det hanla om skolan jag pratat om,o olyckan,tänkte att du kanske ville läs det.Vi var o firade Isabella o då tittade vi på Obamas tal,otroligt att då tänka att du då är i just det landet,jag tänkte på dig,fast det gör jag väl mästa dels.Fin sång du lagt in.Jag älskar dig alla hälsar puss min prins,kramar från mamma.

2009-01-21 @ 19:13:55
Postat av: Alexander ( Brother)

Ja låter dyrt brorsan, men kolla vidare det e det värt :) bara du har det bäst :) faaan gott du har det nu, se den stora staden som aldrig sover ;) hehehe snart kommer vi med :) då jävlar ....................... ciaooooooo besos

2009-01-22 @ 13:16:26
Postat av: KIM

Hej Joakim!Hoppas du orkar med allt,jag tycker du är igång hela tiden och inte sover så mycket.Roligt att allt gå bra för dig,väntar på att få se bilder på familjen,huset,rummet,lite runt där du går och åker mycket.Puss och kram älskar och saknar dig.Pappa

2009-01-22 @ 21:07:38
Postat av: carolin

men så är det där jag tränar också så kom inte med annat :)

2009-01-23 @ 01:35:41
URL: http://www.metrobloggen.se/wildenius

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0