"Back to school, to prove for dad I´m not a fool"

Hehe...rubriken är från en film med Adam Sandler. Låten idag handlar om skolan men passar dock inte in på mig förrän om några år!! Några kanske kommer bli lite förvånade över att jag gillar denna genre men är det bra så är det :P


Ja...vad skedde i onsdag? hmm, hehe, tog faktiskt ett tag innan jag kom på det :) Jo, jag var och testade ett av de mindre gymmet som ingår i samma kedja som jag ska börja träna på. Där kan jag träna på "off-pek" tider vilket är ungefär då jag är ledig.Detta ligger nära mig i Larchmont men det som jag ska ha i första val ligger ca 10-15 min från mig. Körde igenom kroppens "alla" muskler lite för att komma igång bara. Sen jobbade jag, vilket gick bra som det hittills gjort. Sen på kvällen var det dax att spela hockey igen, och ni som tycker att gymmet är dyrt kan ju fråga er ifall $ 25 är värt för 1,5 tim på is en gång i veckan?! Men härliga killar som är trevliga och snälla. Bra hockey också..går riktigt snabbt när vissa spelar. Kommer kunna lära mig ett och annat på det...samt coolt att spela på liten rink :D Var hur som helst slut när jag kom hem, är i dålig form just nu så orkar inte så mycket på isen. Men blir och ska bli bättre!! Snabb dusch och sedan i sängen....skönt :D

Idag gick det dock ganska bra att gå upp. Efter att jobbat mina timmar på morgonen så åkte jag till biblioteket och lånade en dvd. De har ganska bra filmer där så super..kan låna grattis i 7 dagar :P Sen hade jag även min första "skoldag" idag, därav rubriken. Läraren verkar vara snäll och bra samt att kursen låter som att den kan vara ganska intressant och lite lärorik. Dock verkar det inte vara så svårt vilket är skönt då man har au pair jobbet att sköta. Man vill ju inte ha onödigt med jobb på sin fritid som studierna ändå räknas på. Efter jobbet har jag bara tagit det lugnt, gjort lite "läxa" och tittat upp några saker. Ska snart lägga mig så jag är fräsch för en ny dag imorgon :P

Good night...visar lite bilder från mitt college, kanske kommer mer senare :P

En byggnad på området

Huset där jag läser.

Lobbyn

På vägen till klassrummet

Taket i korridoren

Kommentarer
Postat av: Alexander ( Brother)

Grymmt fin skola :) asså kostar det så att spela hockey hehehe :) bra att komma iform med, det gör du rätt i men gör inte för mycket bara så du går i vägen ;) E stolt över dig mi hermano :)le deseo todo lo mejor de mi sangre!! see you soon Bessos

2009-01-23 @ 10:06:15
Postat av: mamma

jag håller mad Alex.Fint.o dyrt mad hockeyn men jag förstår att du tycker det är kul.kram

2009-01-23 @ 18:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0