Webster Hall äger!!

Får inte glömma att man är svensk så bjuder på lite svensk musik för att påminna alla om det ;)


Jag var ledig denna helgen men den yngsta hade en finalmatch att spela i sin hockey så jag åkte med familjen och tittade på den under eftermiddagen. De spelade bra, hämtade upp ett tungt underläge, men förlorade tillslut med 4-5 :/
 På kvällen begav jag mig in till Manhattan för att möta upp au pairer som jag träffade på au pair skolan som jag inte sett sen dess för att festa. Vi gick till Webster Hall och det var väldigt bra...lika bra som intrycket man får när man hör om det men varit lite orolig då jag mest hört folk som sagt att de inte gillat det. Men det gör jag :D Festade till 04:30 och tog sedan 05:35 tåget hem för att sova..hehe :P

På söndagen sov jag till 13:30 ungefär och pratade sedan med en au pair och bestämmde mig för att följa med henne och en till in till Manhattan denna dagen också :) Vi åt på en enkel restaurang på Time Square som var ganska bra...och sedan gick vi på bio som låg brevid. Blev Benjamin Button, en av de bästa filmer jag någonsin sett!!! Har ni inte sett den så gör det, allt är fint och bra med filmen....HELA TIDEN!!! Prövade även nytt godis..hehe. Är roligt och för det mesta gott, roligt att pröva nytt hela tiden så att man får mer erfarenheter och vet sen efter ett tag vad man ska ta så man inte går miste om något väldigt gott :D

Upp 06:45 idag igen på morgonen för att på börja en ny "riktigt" arbetsvecka. Dagen har gått bra och fort...hade klass under dagen, vi tittar på komediserier nu så kommer bli roliga lektioner nu i slutet :D Ringde även till Frida och pratade..alltid lika trevligt och roligt..hehe!! Har även lyckats sammla på mig en del saker som jag har att fixa med, dels vad det gäller rummet och allmänt. Men roligt att ha saker att pyssla med då och då...
Nu ikväll har jag tagit det lugnt, fixat bloggen igen som jag hoppas ni märker ;) Är lite sen men ska ta och titta på That 70s show igen..inte blivit på en hel vecka nu så ska bli skoj.

Good night...

Matchen

Grymt!!

Får man när man kan beställa i baren :P

:)



GRYM FILM!!!

Var ganska gott...

Kommentarer
Postat av: mamma

så kul att läsa o ta del av allt du gör,du ligger då inte på latsidan.sju veckor har nu gått tiden går ju dock fort annat kan man inte säga.men jag saknar dig o längtar efter dig.puss mamma

2009-02-24 @ 07:00:53
Postat av: mathildak

hum, nej inget läger. det blev inget för jag bröt ju mig.. men så kan det vara..

nja, vi får se vad som händer. jag är inte riktigt säker på det jag själv ännu. men jag hoppas på något roligt! hehe.

kram

2009-02-25 @ 16:49:11
URL: http://mathildaknutsson.blogg.se/
Postat av: Petra

körkortet kosta bara 4 dollar :) så blir man kvar ett år till är de ju inte hela världen att ta om de ;P

2009-02-25 @ 23:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0