"OFF"-broadway but "ON" track :P

Helg som det är och vilket jag inte tror någon har missat så blir det en klassisk discolåt som till och med får de som deckat att vakna och dansa :D



Ja, åter en skoldag då det var torsdag. Fixade även ett parkeringstillstånd samt mitt ID-kort inne på säkerhetsavdelsningen. Var en lugn dag då vi bara tittade vidare på filmen vi påbörjat...Babyboom heter den och verkar bra och intressant. Under dagen då jag var hemma med en av pojkarna kom Don, en som bodde i huset för 50 år sedan, och hälsade på för att se hur det har förändrats. Snacka om nostalgi...vissa saker var nytt men det mesta var samma eller liknande i alla fall. Kvällen blev lugn med lite fixande som vanligt.

Jag tränade min andra gång för vecka på fredagsförmiddagen efter jag släppt av pojkarna. Skönt och nästa vecka ska jag öka till tre styrkedagar samt hockeyn på onsdagskvällar....här kommer jag Beach 09 :D Jag gick igenom lite låtar på min dator som jag laddade ner i sommras...kommer väl kunna ta mig tid då och då och göra klart det en gång för alla nu. Efter avslutad arbetsdag så började min första hel fria helg :) Detta firade jag/vi med att gå till The World Bar som ligger i samma byggnad som The Trump World Tower, http://www.hospitalityholdings.com/, :P


Det blev inte för mycket sömn på min första lediga lördag då jag kom hem runt 03:00 och var tvungen att åka in till Manhattan ganska tdidigt igen för att vara i tid till Off-broadway showen vi skulle se. Först begav vi oss för att se Stomp som var helt otroligt, för er som har vägarna förbi NYC den närmsta tiden så rekommenderar jag er att gå och se Stomp!! Innan detta hade vi även hunnit med att få en gratis fika på ett café i närheten då de glömde ta betalt..hehe. Sen åt vi snabbt innan vi gick vidare för att se Forbidden broadway goes to rehab, Även den en mycket bra och rolig show men då vi inte förstod alla skämt eller vissa personer de gjorde parodi på kan vi inte ge den högsta betyg.

Dessa två teatrar låg ju inte precis jämte varandra så ni kan ju förstå att avstånden vi gick inte var de kortaste då NYC är otroligt stort och gatorna samt avenyerna är inte av samma läng som gatorna hemma i Sverige inte. Men bara bra motion..samt att man kan ynna sig lite extra gott på helgen när man är inne i NYC :P

Kom hem ganska sent idag och hade lite saker att göra iordning så bloggen blir det sista jag gör innan sängen kallar för mig idag.


Good night...


Stomp

Stomp

hehe...de är helt galna vad det gäller trafiken i NYC!!

Forbidden broadway..

Forbidden broadway..

FDNY


Kommentarer
Postat av: mamma

du ligger då inte på latsidan förstår jag så mycket som du är på.lika roligt som vanligt att läsa din blogg.Fin parkering dom gjort på bilden.Miss you.

2009-02-01 @ 11:04:09
Postat av: KIM

Hej Joakim! Hoppas allt är bra med dig,du har varit i USA snart 1 mån och du har redan upplevt så mycket.Roligt med alla kort och en superbra låt du har valt,det rycker i discobenen,här hemma händer inte mycket, man ska vara i staden som aldrig sover.Puss och kram älskar och saknar dig Jocke.Pappa

2009-02-02 @ 21:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0