Lincoln Center :D

Vet att det är helg och att jag borde ha en "discolåt" men sammanträffandet med vad jag har gjort dessa dagar och att det finns en låt till detta gör att ni får vänta lite till på en nya "discolåt"!


Onsdagen blev en lugn dag! Jobbade på dagen och på kvällen åkte jag till en au pair och tittade på film. Såg Kingdom of heaven, vilket var en film jag lånat från biblioteket då jag trodde att jag inte sett den. Men jag märkte efter en stund att jag hade sett den...hehe, i alla fall så är det en bra film.


Igår (torsdag) var en mina bästa arbetsdagar....inte för att de andra är så mycket sämte men ändå:P Jag gick med barnen, samt några vänner till dem på bio :) Vi såg Rosa pantern 2 vilket var en väldigt bra och rolig film!! Vi gick till den lokala biosalongen vilket var en mysig och fin en. Ville gå dit någon gång och se film, skönt att ha det gjort men blir nog någon mer där skulle jag tro. Men det höll på att bli Mall cop som jag redan sett men hade tur att de ändrade sig så att jag fick se Rosa pantern gratis så kan jag fokusera mig på andra filmer framöver. Annars så var vi på "lekplatsen" och spelade lite basket och spelade spel hemma (de sitter med sina tv-spel med mera) och det var inget bråk :D
På kvällen blev det film igen med samma person som dagen innan och det blev en rysare som vi hyrde. Var inte så bra men roligt med variation på filmerna man ser dock.

Idag så sov vi alla tre (jag och barnen) ganska länge :P De har varit uppe på nätterna efter att föräldrarna somnat och spelat på sina spel så de är trötta på morgonen vilket inte är något jag är ledsen över....får jag sova lite längre med :D Sen gjorde vi liknande saker som de övriga dagarna denna veckan, med ett undantag. Vi tog oss in till NYC för att möta upp värdmamman och ta oss till Lincoln Center. Där tittade vi på "The american symphony orchestra" och operorna "Volo di Notte" samt "Il prigioniero"...tyckte att den sistnämda var bättre. Familjen gick efter första då dels barnen inte gillar sådant så mycket och att de redan varit på sådant tidigare.
Tog mig sedan hem och har nu fixat med bloggen och gjort iordning lite i rummet. Ska lägga mig när jag är klar här!!

Good night...

Biografen :)

Lincoln Center

Lincoln Center

Lincoln Center

Lincoln Center

Lincoln Center

En unik upplevelse!!


Kommentarer
Postat av: KIM

Hej Joakim!Roligt att läsa att allt är ok med dig och allt du gör.Jag undrar hur du ska få med dig allt du har köpt hem sen,du får boka ett privatplan(ler).Här hemma är det som vanlig vi har fått lite snö och det har varit ganska kallt.Farmor hälsar till dig hon är i Spanien två veckor till.Puss och kram saknar och älskar dig.Pappa

2009-02-21 @ 10:53:26
Postat av: mathildak

hej jocke:)

jag tar hand om mig, hoppas att du gör det samma. kul att någon läser mina oviktiga ord. hehe.

ja, jag hoppas på att maj är starten för mitt nya och bättre liv. därav denna längtan och väntan. men hon (maj) närmar sig med stormsteg. med styrka och tålamod ska vi klara även denna prövning :P



tack för gratulationerna och nu är handen på g igen. skönt som attan, fingrarna bara flyger fram över tangenterna. vänta dig fler inlägg inom kort.

kram kram

2009-02-22 @ 21:21:15
URL: http://mathildakntusson.blogg.se/
Postat av: mamma

Roliga saker du kan göra med barnen,hoppas attdet fortsätter så.Kramar o pussar från mamma.Kul med dina bilder vi får se.

2009-02-22 @ 21:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0