"He´s a good au pair" :D

Idag då det är början på en ny vecka så börjar vi lite lugnt med en lugn låt från en bra grupp :)



Då ska vi se, tillbaka ända till fredag :P
Vad jag kommer ihåg så tränade jag som vanligt på dagen och denna dagen blev lite annorlunda så jag för första gången jobbade till 23:00 då barnen inte hade några aktiviteter under dagen vill föräldrarna för en gångskull gå ut en kortis. Men innebar inget extra jobbigt för min del eller något så var helt okej.

På lördagen så fick jag en sovmorgon eftersom jag jobbade längre på kvällen innan, samt jobbade bara tre timmar, mellan 12 och 3 :) Efter jag hade slutat så valde jag att stanna med familjen och titta på när den äldsta spelade sin, för säsongen, första fotbollsmatch. Detta då han hade frågat mig på torsdagen vad jag skulle göra på lördagkväll och ifall jag ville komma om titta. Eftersom han frågade mig så tänkte jag att det kunde vara bra att gå då han verkade vilja det och visa att jag bryr mig om dem och bygga vidare på våran relation.  Och som du kan läsa av rubriken så gick det bra och som jag hade tänkt mig :D Citatet är från den äldsta pojken när han pratade med värdmamman. Han spelade bra, gjorde mål och de vann matchen.
Efter detta var det dock dax för mig att göra iordning mig för att gå ut i manhattan. Hehe...hade tänkt att ta några öl innan jag åkte in men hann inte så tog med mig några samt att jag hade några till en annan som ville ha. Dock missade jag tåget med ca 15 sekunder så fick vänta en hel timma på tåget vilket gjorde att de planer jag hade om att åka vidare och förfesta hos en sprack med. Där stod jag med åtta öl :O Drack några medan jag väntade och fick vänta och dricka någon till på Grand Central Terminal då de ville stanna ytterligare och inte kom direkt :/ Gick efter ett tag och träffade en annan med kompisar som jag inte sett sen Au pair skolan så det var roligt ändå. Sen mötte jag upp med de jag skulle vara med men kvällen blev inte alls som vi tänkt men bra och händelserik ändå!!
Det börja med att vi skulle ta oss till ett ställe och de ville inte gå så blev cykeltaxi genom NYC gator..hehe, var roligt och han som cyklade med :) Väl framme så ville de åka vidare direkt så vi tåg en gultaxi och åkte...första gången jag pröva det. Var väl inte så speciellt men ändå roligt att ha gjort det. När vi för andra gången var "framme" så var vi fel och de hittade inte stället vi skulle till...gick runt och slutade med att vi avbröt allt och drog till McD för att slippa vänta ute då tågen inte började gå förrän 0530 igen och Grand Central Terminal är stängt mellan 0200 och 0530. Innan det hade jag för första gången blivit erbjuden att köpa kokain, gräs och någon annan drog samt blivit stoppad av polisen på Time Square..hehe. Tydligen så är det okej att bära öl i påse, dricka om du har påse runt det men inte göra reklam för vad du dricker ifall det är alkohol. Så poliserna tog min öl, som ändå nästan var slut, och frågade efter leg samt vart jag kom ifrån. Tror att om jag inte varit från utlandet att jag hade fått böter eller något. Jag hittade även en tavla på gatan när vi gick runt som jag tog med mig hem och ska ha som minne från NYC gator..hehe. Var i alla fall skönt att åka hem och sova sen på söndag morgon.

På söndagen kunde jag inte sova allt för länge och många timmar då jag skulle in och se en till off-broadway show :) Allt gick bra dit och showen var bra och rolig samt lite annorlunda. Sen åkte jag hem igen för att gå på bio med en au pair, vi såg "Paul Blart - Mall cop"...den var roligt :D

Idag så har jag jobbat, haft lektion, jobbat och nu fixar med bloggen och ska se första avsnittet av That 70s show i sängen innan jag somnar :) Hehe...en roligt sak med min skola. Eftersom jag kommer att missa två lektioner nästa vecka då pojkarna har springbreak  så måste man göra ett arbete på minst två sidor för varje lektion man missar. För mig blir det alltså två arbeten men jag har alltid sparat alla arbeten som jag gjort genom mina år i skolan så  jag hittade två arbeten på engelska som jag gjorde om och skrev ut. Gav det ena idag och ska ge det andra på torsdag..hoppas det funkar..hehe.

Good night...

Vad tror ni det ska vara?

Fint...finns mycket sådant överallt i NYC

Blue man group

Efter showen med en av artisterna :D

Blue man group

hehe..han är så rolig:D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej jag blir så nervös när jag läser det du skivit,du måste låva mig att du ska vara försiktig.Efter en sådan kväll känns det som att vad som helst kan hända.Kul att se dig på bild.men killen brevid ser inte så rolig ut.Tavlan föreställer ett ansikte i omsvept av en massa hår.Miss you.

2009-02-10 @ 18:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0