Snow+bordning :P

Vad har jag hittat på denna veckan? Hmm...den har inte varit lika mysig och trevlig som de senaste men varit en bra vecka ändå. Fått lite saker gjorda, så som att dubbelkolla att allt är okej med resan till Vegas. Slagit in nästan alla av presenterna till barnen och lite annat smått och gott :)
Var barnens sista vecka innan jullovet och sista gången som jag körde den äldsta pojken till skolan då den andra familjen kör veckan efter nyår. Var också min sista hela vecka med familjen. Nästa vecka åker jag på fredagen till Vegas och veckan efter när jag kommit hem så åker jag till Orlando på torsdagen.
Fick en tidig julpresent som jag kom att använda idag, söndag. Var ett "underställ" som jag hade då vi åkte för att åka skidor med familjen :) Ca två timmars bilfärd dit...var osäkert att det skulle bli av då det hade snöat under natten och dagen innan men vi chansade. Och det gjorde vi rätt i...var lite folk så jag fick två instruktörer när jag skulle få min snowboard lektion :) Gick ganska bra och kommer bli bättre ju mer jag får åka...har ju min snowboard hemma så får bli att åka på en skidsemester snart.
Annars så jobbade jag två timmar på lördagen då det blev sent på fredagen eftersom värdföräldrarna var på en show i manhattan. Fast blev mer än två timmar på lördagen ändå, eftersom de hade köpt julgranen och de skulle klä den. Är ju en "familjesak" och hade ju sett lite illa ut ifall jag inte hade varit med då. Ville vara med på ett sätt också..även om jag hade annat som jag ville dra mig till.
Just det ja...fick dels ett kort ifrån Ingemar, en gammal kompis som jobbat med min pappa i många år, tackar jag för. Sen fick jag också ett paket ifrån min familj hemma i Sverige. Trodde först det var ifrån Cultural Care...typ att de skickade ut julklappar till alla sina au pairer. Precis som de skulle lägga ner de pengarna på oss i dessa tider..hehe :p I alla fall så var det svenskt godis och svenska jullåtar i paketet. Så såg jag att det var ett meddelande också...skuggade igenom texten lite snabbt första gången och kom ner till slutet. Där såg jag att det var från dem där hemma...då föll det allt en tår.

Kommentarer
Postat av: familjen

Hej kul att din julpåse kom fram o att du skulle uppskatta det visste jag vi älskar o saknar dig,men passa nu på o ha en trevlig o riktig god jul,det är inte alla förunnat att få uppleva en jul i USA.Ha också en trevlig semester o var rädd om dig.o granen den är inte dålig.Hälsa familjen en riktigt GOD JUL ifrån oss alla här.Kram från oss.

2009-12-22 @ 18:36:37
Postat av: Anna-Karin

GOD FORTSÄTTNING PÅ 2010 ÖNSKAR JAG DIG..

Snart är du hemma i Sandhult igen, hoppas att du tittar in då..passa på nu och roa dig och se dig om ordentligt..många varma kramar ifrån faster. <3 <3

2010-01-02 @ 02:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0