Ojoj....

Lite nostalgisk med svensk discolåt :D Härligt....


På tisdagen hände inte så mycket nytt...jobbade hela dagen och på kvällen så tränade jag med Julia. Fixar annars mycket nu med planering vad det gäller träning och kost inför min "deff" som börjar nästa vecka på måndag :P Samt när min familj ska och kan komma och hälsa på mig/se NYC.

Onsdagen blev den bästa och mest händelserika dagen hittills i USA och kommer bli svår, om inte omöjlig att slå!! Jag tog med pojkarna in till NYC där vi mötte upp värdmamman som hade tagit ledig från jobbet. Vi började med att ställa upp i en lottning av rabbaterade biljetter till en Broadwayshow....som vi vann :P Dock fick man bara två biljetter men slutade med att det var jag och den äldsta pojken som fick se showen Wicked :) Handlar om trollkarlen från OZ men ur häxans synvinkel...hade dock velat sett filmen innan så man hade förstått vissa skämt och handling lite mer men den var bra och spektakulär!!
Dock innan vi gick för att se showen så gick vi en snabbis på MOMA (Museum of Modern Art) och på kvällen när jag var ensam kvar i NYC så gick jag till Metropolitan Opera House och fick biljetter för bara $20 till en opera :) Mycket underhållande och rolig opera. Och hela själva temat opera verkar vara väldigt roande...kan nog bli någon mer opera framöver :P Jag prövade även på för första gången att äta från ett "gatustånd"...blev liknande som kebab hemma faktiskt.

Igår var det mer tillbaka till det vanliga med jobb på dagen och träning på kvällen :P Träffade en ny svensk tjej på gymmet som varit här i två månader...man hör talas om människor men tar ett tag innan man väl ser och träffar dem här, hehe.
Sedan blev det att titta på "Shrek the third" som var okej...de första var dock bättre tycker jag.

Idag så Var det "Good friday" i USA vilket är en ganska stor dag och högtid vilket innebar att värdföräldrarna var hemma tidigare från jobben. Detta gjorde att jag fick tid till att åka in till NYC för att få på MOMA igen men med mer tid och helt gratis då det är det på fredagar mellan 4-8 pm. Var mycket att se men roliga, fina och intressanta saker....gick igenom "allt" på två timmar. Passade även på när jag var inne i NYC att träna på mitt gym som har lokaler lite varstans på östkusten i USA :P Stort och fint gym men vi ska åka in en lördag på kvällen och försöka träna på 15:de våningen i ett höghus någon helg :) Blir sängen nu...

Good night...

Broadway show :P

Scenen

Operan :)

Metropolitan Opera House

Metropolitan Opera House

Gatustånd...finns massor av dem!!

Gott :D

Museum of Modern Art

Pablo Picasso

Andy Warhol

Kommentarer
Postat av: mamma

GLAD PÅSK! Du hinner ju med hur mycket som helst på en dag verkar det som,el har man fler timmar på ett dygn i USA.?Du verkar iallafall trivas o det gör mig så glad.Många kramar till dig från mig.

2009-04-11 @ 10:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0