NYC

Den gången?? Det var flera gånger....har du glömt det Kristoffer? :O

Måndagen var en helt ny måndag med jobb och träning som vanligt. Jobbat på Wedins i en månad nu och började om på mitt schema vilket innebar öppning. Det som gjorde denna måndagen till en speciell dag var att jag på min lunch bestämmde mig för att tacka ja till familjen i USA! Senare på kvällen ringde de och berättade att de visste om att jag tackat ja och ville bara en sista gång försäkra sig om att jag visste vad arbetet innebar samt att de hade några slutliga frågor. Fick denna gången prata med pappan i familjen för första gången, Peter heter han. Han lät trevlig och verkade ha en bra humor.....de sa att de skulle prata igenom allt en sista gång under kvällen och återkomma med deras svar dagen efter.

En lugnare dag men inte för det något mindre speciell, snarare mer! Jobb på Wedins samt redovisning på högskolan vilket båda gick bra. Var även bjuden hem till en klasskamrat som hade en liten bjudning hemma hos sig då han fyllt år så åkte dit med en present och åt gott, väldigt gott. Men fick dra mig precis innan det roliga och spännande skulle hända....snurra flaskan :P Anledningen var att jag var tvungen att åka hem för att familjen från USA skulle ringa hem till mig ungefär samma tid som dagen innan som vi kom överens om. Satt hemma och väntade men de ringde först en timma senare än planerat men jag var uppe så ingen större skada skedd. Och deras svar blev...........att de välkommnar mig till deras hem i Larchmont, NY :D Allt verkar super och jag hoppas att det även blir/är det när jag kommer dit. Man har ju tyvärr läst några bloggar där det blivit en eller flera re-match :( Men blir en hel del arbete att göra och fixa med men för det mesta kommer ju dessa att utföras med ett leende på läpparna då man vet vad som väntar....samt kommer det att ta en igen de vanliga jobben och studier man har då man vet att det snart är slut med det. Kommer med en uppdatering senare om vad som måste göras, ungefär.....

Good night...

Kommentarer
Postat av: Malin

åh vad kul, grattis till familjen! när åker du? =)



tack för alla kommentarer, jätte kul! Japp skrev på papperna för någon timme sen, så det blir min 3dje familj eller Sverige! vi får se..

2008-10-29 @ 03:44:59
URL: http://maliniusa.blogg.se/
Postat av: carolin

vad kul för dig! :D

2008-10-30 @ 02:24:34
URL: http://www.metrobloggen.se/wildenius
Postat av: emmy

åh, okej. tack eller något! :P

det var abra min familj som åkte till arizona, jag åkte till san francisco!

vad kul att du fått familj förresten!

2008-10-30 @ 06:01:03
URL: http://emmyliedbergius.blogg.se/
Postat av: amanda

hej hej. nja, familjen bor 50 minuter från NYC men det är bra det med :)

jaha, ska du också bli au pair? när ska du åka?

2008-10-31 @ 18:33:59
URL: http://alltsomarmitt.blogg.se/
Postat av: Linda

Fin och intressant blogg du har=) Du skriver bra texter! Ta hand om dig

2008-10-31 @ 18:36:04
URL: http://thisisloppanslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0