Många fina minnen!!

Tittade precis på det sista vänner avsnittet :( Vilket fint avslut och de gjorde det så att man inte kunde hålla sig från gråt heller!!! Man har verkligen blivit ett med personerna i serien och man kallar den efter deras rollfigurer och inte deras riktiga namn när man man pratar om dem vardagligt....de är Ross, Rachel, Phoebe, Joey, Chandler och Monika. Sån kärlek (film kärlek, I know)  som är mellan Ross och Rachel, mest de två men de övriga med, vill jag uppleva.....typ NU!! Att kunna få skapa minnen med någon och dela de samt nya upplevelser med någon är bland det finaste man kan få ha, enligt mig. Men anledningen till att jag började "gråta", blev två gånger, dels när Rachel kom in genom dörren hos Ross samt i sista scenen när alla nycklar låg på bordet, alla gick ut tillsammans en sista gång för att gå till Caféet. Var för att man fick alla minnen tillbaka över allt de har gjort tillsammans i den lägenheten med mera...men tycker i dagens samhälle att vi är för dåliga med att stanna upp och se bakåt!!! Att minnas de fina stunder vi haft och uppskatta dem. Istället är vi så stressade att vi hela tiden är på väg till nästa sak vad det nu kan vara och att hela tiden försöka göra bättre. Men vi kanske redan har hittat det bästa eller haft det bästa en tid tidigare utan att insett det för att man inte tar sig tid. Liksom hur ofta bara mentalt tänker man sig tillbaka i tiden på olika saker och minns allt det roliga med mera...eller tar fram kort som man har? Inte ofta tror jag...fast sen får det ju inte bli för mycket heller. Gäller att leva i nuet så sätt och gå vidare men ändå inte att glömma det som varit utan minnas det bra som varit och ta med sig det in i det nya, så att det kan bli om bättre!!

Ett litet inlägg om lite allt möjligt från min egna värld, tvn´s världs samt mina tankar och käslor :) Annars när jag inte har dessa tankar så brukar jag jobba och det har jag gjort idag med. Sex timmar på posten, på en tur som jag inte kört på en månad så var lite skönt att ha dem som omväxling igen. Men annars bara softast...väntar nu på samtal från USA...får se ifall de ringer innan jag lägger mig, ifall de ringer!

Good night...

Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Men vi har ju fina minnen ihop, som tex när vi kokade pasta tillsammans. FÖr du har väl inte glömt bort den gången?

2008-10-27 @ 22:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0