Back :)

Ja, då är jag åter tillbaka för att återge mina senaste dagar. Tänkt att skriva de senaste dagarna men när jag kommit hem har det blivit att jag gjort annat och sedan inte orkat..hehe. Men nu tar jag tag i det och gör de andra sakerna efter jag skrivit.

Vi börjar med söndagen, vilket var den dagen vi senast hade på tur. Jag gjorde det som jag/man brukar göra på morgonen och hade sedan jobb i sex timmar framför mig :/ Jobbade från halv ett till halv sju på posten. Gick bättre denna gången än de tidigare och jag slutade ungefär 30 min tidigare än tänkt :) Nu behöver jag inte köra den turen på tre veckor heller...me like!! Efter jobbet åkte jag till pappa för att umgås med honom under kvällen och ge honom hans födelsedagspresent. Denna blev iform av middag samt bio med mig som jag bjöd på :) Vi åkte till restaurang Viking på tullen som vi alltid åt på innan när pappa både där, gör vi ibland än, och tittade på Elfsborgs matchen samt tog oss en varsin pizza. Maten och drickan var god men tyvärr inte matchen....förlust för Elfsborg och nu tror jag att guldet är Kalmars. Sedan var det dax att åka ner till bion för att se den nya filmen med Al Pacino och Robert de Niro, Righteous kill, den var bra. Sedan hem för att sova då jag hade en ny utmaning dagen efter.....

Måndag: Började min första dag samt vecka på mitt fyra veckorsschema på Wedins med att ha min första egna öppning!! Var nervös och lite osäker på hur det skulle gå så jag var där redan 08:45 fast jag egentligen började 09:30. Men allt gick bra och som det skulle även om det var bra att jag kom tidigt då man i början inte är speciellt snabb plus att man hela tiden dubbel kollat allt. När man väl jobbat ett tag tar allt mycket mindre tid och går på rutin :) Jobbade fram till 17:00 och var oehört glad efteråt över att dagen hade gått så bra och att jag hade klarat det galant!! Unnade mig därför en måltid på Max innan jag åkte vidare till min träning. Där körde jag ett styrkepass innan ispasset och allt gick väl som det skulle. Åkte hem, åkt, tittade på vänneravsnitt och sedan somnade:)

Tisdag: Lite sovmorgon då jag idag började på Wedins först klockan 13:00. Softade som vanligt på förmiddagen och väl på jobbet var det inget speciellt som hände. Dessa tider när jag jobbar är jag mest ett understöd för den som redan är på jobbet så blir mest för mig att hjälpa till med det som den andre redan börjat med eller liknande så det är skönt att sedan bara kunna gå igen:) Men man lär sig mer och mer varje dag samt ser nya situationer och hur man ska göra i dem så blir bättre och bättre samt lättare!! Gick fem minuter tidigare för att inte komma så sent till min föreläsning på högskolan som började klockan 17:00, samma tid som jag egentligen slutar på Wedins. Föreläsningen var bra och gick okej, skön och roligt föreläsare vi har men tyvärr inte mycket struktur men det spelar nästan ingen roll för det är roligt och intressant att lyssna på :D Hem igen som vanligt och äta, titta på vänneravsnitt och sova..hehe :P

Onsdag: Hade tänkt att styrketräna innan jobbet på wedins idag men blev en sen natt, som vanligt, natten innan så sov ut lite istället :D Var på wedins mellan ett och fem, och allt gick bra och fint. Är inte så mycket att göra i knalleland på veckodagarna vilket är skönt!! Sen var det dock för första gången dax att åka från ett jobb till det andra på direkten. Slutar 17:00 på Wedins och börjar 17:00 på Posten :O Fick byta om till postenkläderna vid bilen på parkeringen på posten ute i regnet...men men. Dock är det så skön stämmning samt personal på posten att de inte ens la märke till eller påpeka att jag var lite sen utan jag körde på som vanligt!! Det gick bra även på posten och åkte sedan vidare till ishalen för att göra lite styrka. Passet gick faktiskt bättre och lättare än vad jag trott vilket kändes väldigt bra efter en lång dag. Åkte sedan hem, åt och fixade med några små saker....satte mig och skrev i bloggen och ska sen se nya vänneravsnitt :D

Good night...

Kommentarer
Postat av: emmy

jaha, visste inte att det fanns olika vännerboxar! åh, tack ;b njä, det är bara vanliga hål :p

2008-10-04 @ 07:45:00
URL: http://emmyliedbergius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0