Var inte så farligt ändå..

En låt som jag "hittade" ganska nyligen och med andra ord sent. När jag hörde den kom jag ihåg att jag hört den för länge sedan när jag var yngre och var glad över att jag råka höra den. En vacker låt som man lätt går miste om då det var några år sedan den gjordes.



Måndagen var början på min sista arbetsvecka. Blev veckans längsta dag....skönt att ha det gjort direkt! Träning på kvällen som var seg och tung, gick sådär, för att vi inte har någon match denna veckan.

Löning var vad tisdagen bjöd på :D Skönt att ha lite pengar igen...eller jag fick ganska mycket för att bara jobba 30 tim i veckan. Fast jag jobbar ju varje helg så där ifrån man får de mesta pengarna...men slit bakom dem. Tyvärr gick några pengar direkt till att betala räkningar och jag vet vart de andra ska gå med. Mycket utgifter nu inför USA med allt som ska köpas och fixas. Hade annars efter jobbet min sista föreläsning på högskolan, nästa vecka är det tenta och sedan bara avslutningen kvar.
Fixade det sista med visumpapprena idag och blev klar med allt....ska bara ta ett foto som är enligt deras direktiv och sätta på. Kostar 295 kr att göra och det är inte stora/många saker som skiljer från de bilder som man kan ta i en automat för 40 kr...men men. Dock blir jag lite irriterad när det tillkommer en massa små utgifter hela tiden som man inte fått reda på tidigare från sin organisation när man bestämmde sig och planerade ekonomin. Jag menar att de vet ju om dessa men ändå inte tagit med det i sina uppgifter över kostnader, tycker jag är konstigt. Men bara att göra då det är ett måste...ingen idé att hänga upp sig på något sådant. Men papprena var inte så många och jobbiga när man väl var klar med dem...dock är jag orolig för att man ska ha gjort något fel. Ska ringa CC imorgon och gå igenom allt med dem!
Blir en film nu och sedan ladda inför en ny dag...

Good night...

Kommentarer
Postat av: Sofie

hej Joakim!



Jag tycker det är supermodigt av dig att åka som au pair! jag håller på att svettas ihjäl av bara tanken att jag ska åka om typ 11 dagar. Berätta lite om din familj? Antagligen killar du ska ta hand om? jag ska ha hand om tre!! Alla sporttokiga, och jag måste erkänna, kan ingenting! Speciellt inte hockey.



haha, joo det är hockey, hoppas jag. Familjen bjuder mig på matchen i new jersey mellan phiadelphia och pittsburg, NHL. Vi ska tydligen sitta i en såkallad "luxury box". vad det nu är :S :P



Vilka jag åker med, anatr att du menar organisation? isåfall med Skandinaviska institutet. och du med CC?



Jo, asså alex, den äldsta spelar schack och är med i en sånn schackklubb, han spelar också hockey. han är sju.



Jake är fem. Går på matlagningskurser och spelar basket. Sen är det brett men han är bara två så han får ett pippi pussel.

ojoj, redan. Det är ett helt år ju. haha aja :P det är väl bra att vara ute i tid antar jag.



Se till så att du har alla papper på listan som finns på ambassadens hemsida. Glöm inte personbeviset, det får du om du ringer dem typ dagen efter du betällt det. Sen är det väl inte så mkt mer. Jo, klistra på alla frimärken på kuvertet innan du kommer in, typ hemma är väl bäst. Tanten som satt där blev inte glad om man inte hade allt klart!



Tack för kommentaren om bilderna =)



Detta blev jättelångt!! hehe



Kram Sofie

2008-11-26 @ 00:20:19
URL: http://amoralavida.blogg.se/
Postat av: sandra

Om det är något bra så kommer jag inte kunna hålla mig och kommer berätta :) Men om det är nåt dåligt så njaa kanske. Haha nej det kommer vara något bra jag lovar :)

Jag har ett krav och det är California men annars är jag öppen för det mesta :)

2008-11-26 @ 20:25:28
URL: http://sandralenita.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hej igen!



Har aldrig tänkt på det på det sättet. Att man faktiskt lägger sitt liv i andras händer. Men trivs man inte får man ju byta. Har sett bilder från huset och hur mitt rum och badrum ska se ut idag. Har pratat med au pairen också. Hon ska bo med oss typ 3 veckor medans jag är där, så det känns jättebra, hon är verkligen jättetrevlig.

Jag har typ alltid tänkt att det är så lång tid kvar tills jag ska åka. Tror jag sa ja till denna familjen i oktober! Sen har jag i princip väntat sen i augusti med cc, så jag bytte och fick en familj med en gång i oktober, bara en vecka efter jag varit på ett infomöte. En jäkla tur jag bytte!

Okej, Min värdpappa är också advokat för en firma i Chicago. Han heter Andrew Cardonick och han är typ en teknikfreak och han sa att jag skulle få en iphone av honom när jag kommer dit. =)Mamman Lisa cardonick är hemmamamma och sjunger i en kör (http://www.lakeshorejive.com/index.html).

Haha du har så rätt. Det måste jag ändra. Där ser du så lite jag vet om hockey och annan sport!! Hah Jag får nog läsa på lite så jag inte ser ut som ett frågetecken där på matchen!! Okej, matchtröja är väl helt okej, vet dock inte vad jag skulle ta då. HBK, frölunda? Vi har inget bra hockeylag i halmstad.

Om du har några frågor angående visumet är det bara att fråga. Jag lovar dem kollar inte igenom alla uppgifter. =) bara man inte glömmer passet och kvittot att man har betalat visumet osv. Och ta med dig varma kläder ifall du får vänta utanför. Jag stod utanför i typ 45 min så det blev rätt kallt.



kramis



Ps kul att du hittar så många olika låtar, har inte hört en enda av dem innan ;P.

2008-11-26 @ 21:03:03
URL: http://amoralavida.blogg.se/
Postat av: amanda

SOHO är en stadsdel i NYC. Jag ska sova över hos en svensk au pair som bor där :)

2008-11-27 @ 02:24:44
URL: http://alltsomarmitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0