Tack och adjö posten.

En riktigt gammal goding är det idag. Vet inte vad hon sjunger om mer än att det handlar om en taxi....men bra och skön är den!! :D



För "känsliga" läsare vill jag redan nu varna för ett långt inlägg. Och för er som gillar min blogg så se det som en försmak på julafton ;)

Vi börjar med onsdagen. Var min sista "dubbelarbete" dag vilket var skönt efter att i två månader fått skynda sig direkt från Wedins efter att man jobbat några timmar där. Full fart bort till posten och byta om till postenkläderna i bilen på parkeringen. Sedan jobba ytterligare några timmar. Men men...blev ju bra pengar dock! Fick idag även reda på att jag blev godkänd i etikkursen ( hemtentan som jag hade) så bara ett hinder kvar nu, juridiken.

Torsdagen var det mycket att fixa med. Fick köra mamma till jobbet vid 0800 för att jag behövde ha bilen till tandläkaren och sedan till jobbet direkt efter. Åkte till och med och förberädde på wedins. Var en ny tandläkare och hon var väldigt trevlig samt bra...och inga hål hade jag:D Efter Wedins, halv två, åkte jag in till stan för att hämta ut mina nya glasögon samt köpa presenterna till familjen i USA som jag lagt undan. Det gick lite pengar där :/ Bara de två matchtröjorna till pojkarna kvar. Sen efter lite ledighet var det jobb mellan 1700-2000 på posten och efter det hockeyträning. Väl hemma åt jag och fick sedan ett trevligt telefonsamtal. Efter det skulle jag vila lite i soffan i vardagsrummet....det slutade med att jag somnade med arbetskläderna på, tv:n på och allt annat. Vaknade vid 0600 igen och fixade iordning lite innan jag gick ner till sängen för att sova till 1400 :P Fick även mitt internationella körkort idag....inte som jag hade tänkt mig att det skulle se ut, hehe. Är som ett litet häfte som man kan tro att någon har fixat hemma vid köksbordet...ser inte alls proffsigt eller seriöst ut, tycker jag. Men viktigt verkar det vara så vad ska man göra?! Ska skciak kopia på det och mitt svenska körkort snarast till bilförsäkringen i USA.

Så idag har jag inte hunnit göra så mycket. Ringde CC för att prata om de saker jag är lite osäker på och vi kom överens om att vissa saker ska jag ringa till amerikanska ambassaden och ta med dem på måndag. Jobbade mitt sista pass på posten idag. Skönt att vara klar med det nu, var ett perfekt pass det sista med en tur i samma bil som jag började med att göra på posten. Ännu en hockey träning innan hemgång och lite mat och vila. Ska fixa med lite smått innan jag lägger mig och sover. Bara två arbetsdagar kvar, 12 timmar, 720 minuter, 43 200 sekunder :D

Good night...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0