I am back....

Ojojoj....finns så många låtar jag vill dela med mig av men kan ju bara ta en i taget. Idag, med tanke på att det ändå är helg, så bjuder jag på en grym partylåt :D

 

Marie...det var en skön låt. Och ja, jag har bra musiksmak ;)

Som rubriken avslöjar så är jag tillbaka på allvar vad det gäller ishockeyn. Igår hade jag min bästa och jobbigaste träning och idag gjorde jag min bästa match hittills :) Vi förlorade visseligen med 0-6 men det var mot seriens bästa lag som åkte ur div 2 förra säsongen. Känns i alla fall väldigt skönt att man börjar känna igen sig från då man slutade med hockey...mycket att tacka för detta är att jag de senaste dagarna inte ätit så mycket onyttigt som jag annars gjort den senaste tiden.
Annars har jag bara tagit det lugnt idag...sov från 1200 till 1630 :P hehe...men det har sin förklaring!! Jag skrev nämligen på min tenta som skulle skickas in 1200 idag och jag somnade 0200 inatt när jag vilade lite från skrivandet, ska man inte göra då det går likadant varje gång :), och vaknade 0700 med halva arbetet kvar att skriva ungefär.

I onsdag var det dubbelarbete och sista gången jag åkte till Alvesta :) Skönt att inte behöva jobba till 2200 längre och att det blev en bra avslutningstur.

Torsdagen började med ett misslyckat blodgivningsbesök. Sköterskan satte in nålen fel så flödet blev för dåligt och när hon vinklade nålen för att hitta bättre läge gjorde det skit ont!! Vi fick avbryta halvvägs men jag fick full ersättning ändå så :) Köpte min julklapp till mamma, var hemma och skrev på arbetet. Sedan åkte jag åter in till stan för att åter köra hempaket på posten som jag inte gjort på 6 veckor...det var skönt att vara tillbaka. Dagen avslutades med en träning som jag redan nämnt innan jag åter fortsatte med mitt skrivande som ni vet hur det gick med :P

Nu ska jag maila ut information till alla de som läser min kurs samt koka pasta till jobbet imorgon.

Good night...

Kommentarer
Postat av: amanda

ja, projektarbetet låg oss alla väldigt nära hjärtat eftersom vi alla har eller har haft ngn nära som har varit drabbad. Jepp, på månadg morgon bär det av från arlanda. min ena syster bor på kungsholmen och den andra på södermalm.

ah, najs. ja det är mkt att stå i såhär innan :)

2008-11-15 @ 11:12:44
URL: http://alltsomarmitt.blogg.se/
Postat av: Jos

Grym låt juh :) Me like o har en del gamla partyminnen till den.. ;)

2008-11-15 @ 11:30:07
Postat av: Marie

kanske inte riktigt alla gånger den är så fruktansvärt bra ;) haha

2008-11-16 @ 15:12:23
Postat av: Jannica

Låter som bra åldrar på barnen... önskar ofta att jag hade äldre barn, småbarn tar på kraften på ett helt annat sätt och man måste finnas tillhands varje sekund man jobbar. Mina värdbarn är 6 år och tre år (tvillingar).



Trivs helt okej, gillar verkligen USA men är rätt less på att jobba med barn. Men det tror jag alla au pairer är överrens om efter att ha jobbat ett tag! ;) Men man får verkligen en bra inblick i hur amerikanerna är och det är väldigt lärorikt!



När åker du iväg och vart i USA ska du?

2008-11-17 @ 06:46:24
URL: http://missjannica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0