30 Nov...

...blir min sista arbetsdag :) Sa upp mig på Wedins idag. Var nervös när jag ringde då det är första gången jag säger upp mig samt att det känns så dumt när jag bara jobbat där i ca 7 veckor eller vad det blir. Men hon tog det bra och var förstående för min situation samt tyckte det lät roligt :)

Här får ni lite musik att lyssna på medans ni läser vidare....

 

Fredagen var inte mycket mer än att jobba, samt att jag var uppe länge för att titta på film samt läsa lite i "skolboken".
Lördagen var jobbfri men blev inte lugn för det!! Gick upp klockan 0700 efter fyra timmars sömn för att åka till Hjälmareds folkhögskola och ha en hel dag med högskolekursen. Dagen innefattade Cooper test ( 2 km), föreläsningar samt ett till fyspass. Dagen var ju rolig så sätt att man var tillbaka på skolan samt fick vara lite längre med klasskamratera, fast många som var borta. Coopern gick okej, 8,24 blev tiden vilket är en försämring med 24 sekunder sen senast men bara glad att klara 9,30 som är gränsen för killar då jag den senaste tiden inte varit den nyttigaste människan med godis och dricka framför tv:n sent på kvällarna :P
Sen bar det av till min bror som hade en liten tillställning hemma. Var trevligt och god mat...många som var glada och positiva till att jag skulle till NYC med :) Känns skönt när omgivningen stöder ens beslut om man säger så!!

Idag förutom att säga upp mig så har jag tömt brevlådor på posten samt varit hos min pappa och firat honom. Tog det lugnt med glass och jordgubbar samt att titta på film och hockey.  Ska nig titta på en film samt läsa vidare i "skolboken" innan jag somnar.

Tanken med "musikklippet" är att ni läsare ska ha något trevligt att lyssna på när ni läser min blogg. Låtarna som presenteras är sånna som jag själv tycker om vill lyfta fram, kända som mindre kända. Sen ställer jag gärna upp med musiktips för den som vill/behöver det :P

Good night...

Kommentarer
Postat av: Malin

I know! Trodde allt skulle vara klart i helgen men det blev inte så.. Men det kommer! :)

2008-11-10 @ 06:36:47
URL: http://maliniusa.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Hej hej! Men du, har du ändrat datumet du åker till USA då? För testerna är v. 3-4 ju? Och du åker väl den 5 januari va? Men grattis i alla fall!! Kram

2008-11-10 @ 10:07:07
URL: http://attvaga.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jo, det har ju blivit ett tag nu. 4 månader, men tiden går så otroligt snabbt så det känns mer som en! Jag trivs jättebra i min familj och har inga tankar på att komma hem tidigare :P Men au pairlivet är inte så glamoröst, det tål att has i åtanke! Men låt det inte skrämma dig, för det otroligt kul också!

2008-11-10 @ 15:26:54
URL: http://carolineivarsson.blogg.se/
Postat av: Malin

nope, landar på svensk mark förhoppningsvis på onsdag!

2008-11-11 @ 05:19:13
URL: http://maliniusa.blogg.se/
Postat av: Linda

Japp flytten gick bra :)

Har inget internet men hinner ändå inte sitta vid datorn för jag har otroligt mycket att plugga.

Har prov på onsda så det gör inget att ja inte har internet:P

Men får nog de på månda tror ja



Ja tror din header skulle kunna bli riktigt snygg om man hittade en snygg stil på texten med ditt namn och en snygg bild på NYC en nattbild kanske?

Det är riktigt snyggt tycker ja

Okej så du känner några här coolt:)



Ja ska skriva till dig så fort ja får internet annars så får du ha de så bra så länge :)

2008-11-11 @ 19:08:45
URL: http://thisisloppanslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0