En månad kvar...

Hmm...återigen fredag så bjuder på en discolåt idag inför helgen. Blir en låt som jag dansat mycket till i min ungdom....och det är mycket ;)



Onsdagen var en lugn dag. Sålde på BHC matchen samt tittade på den tillsammans med David. Var inne på banken för att betala in till amerikanska ambassaden för visumet, som de passande nog precis höjt med 100 kr till 1050....plus att jag fick betala 50 kr i avgift på banken :/ Sen när jag även var inne i stan fixade jag mitt visumkort....295 spänn. Gick mycket pengar den dagen. Köpte även mina två sista presenter till familjen i USA, var en Elfsborg och Borås Hockey tröja. Ska bara lämna in dem för tryckning...ska ha Croly och 09 på dem. Då kan båda använda tröjorna (Borås tröjan är tänkt till Matthew som spelar hockey och Elfsborg till Michael, men båda spelar fotboll) ifalla de vill och 09 står för året de får dem samt då jag är där så de minns mig :P Sen har jag själv även haft nummer 9 när jag spelat hockey och fotboll så många olika symboliker med just 09!!

På torsdagen fick jag en inbjudan till Cultural Care efter att jag hade varit på min intervju på amerikanska ambassaden för att ha ett möte inför min avresa med andra Au Pairer som också ska åka snart. Fick även ett a-4 med olika frågor som jag ska svara på och ha med mig till mötet. Tycker det är bra att ha det....blir som ett litet smakprov hur det kan komma att vara på skolan i NYC. Sen är det bra att höra vad de andra Au Pairerna har tänkt på och fixat med som man själv kanske inte tänkt på. Annars så gjorde jag inte mycket mer än att åka till Åby och ha det trevligt med mamma, pappa och Janne. Vi har spelat på hästar nu ett tag varje helg så innan jag åkte så hittade vi på något för de pengarna som vi vunnit...och vad var inte mer passande än Åby :P

Idag har jag inte haft något planerat utan blev att åka till Dennis och lämna lite saker till honom samtidigt som vi åkte och såg på Lynx match....tyvärr var vi inte uttagna. Lynx vann så skönt att se att de även klarar sig hyffsat utan mig ;) Pyzzlar, spelar data och tittar på Prison break är annars vad jag fördriver dagarna med nu...hehe :) Är bara en månad kvar tills jag åker nu...om man ser till dagarna ( 5 dec - 5 jan). Känns konstigt...är ju inte lång tid kvar men är samtidigt inget som jag tänker på eller känner. Kommer att gå snabbt och helt plötsligt står man där på flygplatsen....men mycket att fixa med och göra innan dess, nog därför det känns som det gör!!

Good night...

Kommentarer
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Tack!

Jag har ingen koll på vad det kostar för de som åker CC eller STS. Och tyvärr inget gratis erbjudande för er heller.

Men däremot får du gärna fråga om du har allmäna saker om au pairlivet, eller andra saker.



Har det gått bra och så hittills?

Det är inte många killar som åker, men det finns några.



Ha de så bra!!

Kramar Louise

2008-12-06 @ 05:47:37
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: amanda

haha, ja vi får hoppas att det blir bättre :) börjar du få resfeber än då?

2008-12-06 @ 15:49:24
URL: http://alltsomarmitt.blogg.se/
Postat av: carolin

har aldrig hört låten, hehe :) nu är det inte långt kvar :)

2008-12-07 @ 04:33:18
URL: http://www.metrobloggen.se/wildenius
Postat av: emelie

kul med en kille som åker som aupair:) jag åker den 7 januari, nästan samtidigt.. fast med en helt annan organisation

2008-12-08 @ 21:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0