Amerikanska ambassaden...

UNDERBART!!! Enkelt att beskriva denna låten...jag ryser när jag lyssnar på den och hör hennes röst. Bra film, fin låt, text och tjej...kan det bli bättre? :P Whitney Houston är en av de största och jag undrar hur stor hon hade kunnat bli om hon inte fastnat i träsket samt haft den dåliga man som hon har/hade.


Finns en hel del att skriva om idag :) Igår var en lugn dag och inte mycket skriva om. Jag ringde till "polisen" och avbokade min fystest-tid som jag skulle ha idag. Sa att jag var sjuk....var tvungen att göra det då jag samtidigt hade tid för att fixa mitt visum på den amerikanska ambassaden i Stockholm. Kändes väldigt konstigt att tacka nej till polisen då det är det jag verkligen vill bli...men jag kommer ändå inte kunna fullfölja denna ansökan då jag är i USA när testerna på pliktverket är. Och min resa till USA är ju faktiskt för att öka mina chanser att komma in på polishögskolan bland annat så ju tidigare jag kommer till USA desto tidigare kanske jag kommer in :D I alla fall så puzzlade jag lite och tittade på tv samt tog det lugnt.

Idag åkte vi redan 0130 på torsdagsmorgonen för att ha god tid på oss då det var halt och snö på vägen upp till Stockholm. Lyckades få med mig min mamma och hennes sambo vilket gjorde att resan blev billigare än om jag skulle åkt själv. Vi var där i tid och hittade men det blev problem efter att vi åkte iväg för att äta lite frukost skulle tillbaka...vi åkte fel och åkte sedan runt i 45 minuter i Sthlm innan vi hittade tillbaka igen. Lagom för att jag skulle ställa mig i kön för att inte komma sent men alltid lite skoj med spänning i livet ;) Allt gick bra på ambassaden men det var jobbigt och kallt att behöva vänta utanför..men hade ändå tur med vädret. Trevliga var de även vakterna som jobbade där...hoppas att de flesta är lika trevliga när man kommer till USA :D
Såg att de hade en automat för att ta bilder inne på ambassaden för 70 kr...själv fick jag gå till en fotograf och betala 295 kr :/ Mindre roligt...hade jag vetat om detta hade jag "glömt" att ta med mig en bild. På tal om det var det ett nicko som först när han gick fram till vakten hade glömt något vilket gjorde att han fick gå och fixa det. När han kom tillbaka ca 15 min senare gick han före hela kön då han ansåg sig att han ändå hade varit framme en gång redan. Väl inne ser jag samma man igen....och hör han säga till vakten där inne att han glömt fylla i ett papper så gör det nu. Sa då till tjejen som stod framför mig i kön utanför " Har han glömt att fylla i hela ansökan eller?!"...och tro det eller ej, när jag sätter mig ner ser jag mannen sitta och fylla i ytterligare papper!!! Jag säger då det.....
Var sedan ett litet möte på CC, som blev ett stort då de två olika tiderna slogs ihop till en eftersom det tog längre tid än väntat på ambassaden för de flesta. Var i alla fall trevligt och intressant. När jag kom hem såg jag på min sida att jag hade fått mina flygbiljetter :D Jag åker från Sverige den 5 januari klockan 10:35 - är i NYC 19:45 den 5 januari. Ska totalt flyga 10,5 tim samt mellanlanda i Frankfurt och vänta i ca 4,5 tim på flyget till NYC....blir en lång dag :O

Nu har jag suttit och fixat med massa saker vad det gäller min resa men ska lägga mig nu. Ska upp snart igen och kommer att ha en fullspäckad helg om det blir som det är tänkt. Mer om det nästa gång vi "hörs".

Good night...

Kommentarer
Postat av: Emma

Hehe ;) Nej jag kom faktiskt in direkt vid 8, var där redan 07.20 och då var det redan 6 pers framför mi i kön.. Men gick snabbt och smidigt så 9.15 var jag klar med allting :) Men blev aldrig att jag gick på mötet, sa de något intressant där? :)

2008-12-12 @ 10:37:58
URL: http://emmschen.blogg.se/
Postat av: Anonym

thanks :)



Är allting fixat inför resan nu?

2008-12-12 @ 11:33:25
URL: http://sandralenita.blogg.se/
Postat av: carolin

det pirrar i min mage när du skriver allt, känns som att jag åkte för en vecka sedan! :) haha

2008-12-12 @ 20:32:07
URL: http://www.metrobloggen.se/wildenius
Postat av: Anonym

Vad skönt :)

Det var jag rätt smart och växlade in när dollarn var låg men att få i julklapp är bra :)



Kanske, kanske inte men jag berättar när jag vet

2008-12-15 @ 17:21:47
URL: http://sandralenita.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja nu hade jag tur för den har ju gått upp endel.

Haha jag vet men det är kul att vara hemlighetsfull ibland ;)

2008-12-15 @ 18:04:01
URL: http://sandralenita.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad segt, måste varit kallt. Stod 40 min i kö och höll på att frysa halvt ihjäl :P

Ja nu är allting utom packning klart, skönt :) för dig med eller?

2008-12-15 @ 18:34:23
URL: http://emmschen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0